holes!
a veure si surt la informació oficial i oficiosa del tema... hi ha cosa per discutir... El que si que ara es veu que potser en lloc de fer tanta barrila amb si un parabolt aquí o deixar un buril allà comencem a veure que se´ns menjen el territori... (i no dic que no estiguin bé certes discusions)
Jo, potser sembla una mica desmarxat a alguns, però crec que no estaria malament que gent motivada es (ens...) poséssim a pensar en un "grup d´acció directa" per donar el punt escalador a mogudes de defensa del territori...
No només a Montserrat... a Mont-rebei volen fer-hi una presa al mig del congost...
i mil coses de les que no en sabem...
Això, res queda a l´aire, o a qui es motivi... i ja parlem
abraços mil
A veure, el que està clar és que si les restriccons han estat basades en fets rahonables o no.
S´ha delimitat unes zones però no en savem els perqués. Jo no dic que no sigui correcte el que han fet, però m´agradaria poderho contrastar o saver els criteris de les limitacions.
Sobre quines especies shan basat, quines aus s´estan intentant protegir, quin és l´impacte real dels escaladors en el medi. Quina és la proporció d´impacte entre eles escaladors i senderistes o turistes o activitats que es desenvolupen a montserrat.
Ara es época de cacera...tb...
Si a mi m´argumenten i em fan veure que aquestes restriccions tenen una base real no tindré cap problema a seguir-les. I a veure el seguiment i millora que de les restriccions se´n derivin fins a que sigui possible tornar a transitar per aquella canal o escalar en aquella agulla.
Una altre cosa que no entenc es aixo del criteri d´equipació? els animals els hi importa si hi ha una xapa o shi posa un friend? Vull dir... que una cosa es acotar per temps o limitar l´accés a una zona...pero deixar equipar i escalar si és aixi o això... hi ha alguna diferencia per l´animal?
I amb el tema de no fererarse... crec que si l´amenaça fos de CENTRE a feec seria més efectiva. Si tota una agrupa o un centre envies una carta a la feec dient: mira,,,, com que no ho tenim clar, tot i que molts dels nostres afiliats no son escaladors, ens estem plantejant federarnos amb l´aragonesa, la vasca o la que sigui tindria molt més efecte que no pas d´individuu en individuu.
Totalment d´acord como ho heu enfocat tant la Vinyi i en K. Però vulldría remarcar lo seguent (parlant amb el cap i no amb el cor):
- Falta informació (encara parlem de proposta).
- Falta informació que deuriem exigir ( per que es limita a unes zones i no altres? quines son les raons del nivell de limitació? quins experts ho han decidit? en base a quins estudis? quins motius tecnics ha seguit la comissió? ).
- Jo crec que abans de cridar "prohibiciones no" o deixar-nos portar per la testosterona hauriem d´exigir informació i lo mes acurada possible per sapiguer si els motius son "raonables" o simplement una presa de pel.
- Em passa pel cap: Pels que estem federats -> a priori la feec ens presta un servei, pel cual paguem, i a priori la feec haura participat en aquesta "negociació" en nom dels seus associats. Es supossa que la transparencia i la informació cap als seus associats deuria de ser plena, si no ho veiem així, a banda de no federarse com proposta, ho podem denunciar a consum com un cas de mancança d´informació als associats.
Parlant ara amb el cor .... crec que la majoría d´escaladors tenim dos dits de front per sapiguer que si ha un niu i ha una "restricció" la respectarem... es sentit comú .... veient el mapa i la zona sur (i parlant de tapia)... que volen? zones massificades com "can jorba" vs zones no tant com la "vinya nova"... que volen que fem tots la sol-solet i ja esta? (amb els meus respectes per la sol-solet) .... Fent una mica de sarcasme : veig que la idea es que ens concentrem ... Can jorba, Agulles, Gorros i Sant Benet... potser es que el Plan es obrir 4 xiringos en els 4 punts i fer el Tierra "Mistica" de la escalada i aixi els Monjos treuen els seu profit de la nostra afició.
M´ha fet gracia això que tinguis una cita amb el prior? pero... els priors en una primera cita res de res no?
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui