Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola a todos,
Estoy organizando una excursión con esquis de montaña con unos amigos, pero nuestra experiencia no es mucha.
No me atrevo a lanzarme por ahí y más con el paqueton que calló ayer.
Alguien me puede recomendar una ascensión, relativamente dura y no muy peligrosa??
Gracias!!!!
15 Respuestas
Última respuesta Wednesday 10 march 2010 - 18:47
Ninguna, Riesgo aludes 4 En Cerdanya. http://www.igc.cat/web/gcontent/ca/allaus/igc_allaus_butlleti.php
Mejor ir al cine ;-) (sin ánimo de ofender)
Bueno, jo crec que tampoc és per a deixar de sortir o anar al cinema
. D´aqui al divendres, l´estabilitat de la neu ha de millorar, almenys una mica.
Ovbiament, si la consulta fos per sortir avui o demà, doncs no es gens recomanable, pero dins d´uns dies, la cosa pot canviar. s´ha d´estar antent a les condicions.
Fa un mes, vaig anar al puigpedros amb risc 4 d´allaus, i tot i això, la veritat, era altament improbable que hi hagues una allau ja que no hihavia gaire neu a la part alta de la muntanya. Tot i això, el risc era 4 a nivell global.
Amb això el que vull dir es que des de casa, es mooooolt dificil saber com esta la neu, i per tant, tot el que se´t pugui dir son conjetures, tant en el sentit de que no surtis, com el de que tot esta de PM i pots sortir amb tranquilitat.
Jo pense que per anar a la muntanya amb aquestes condicions i amb una mica de seguretat, no ens podem quedar amb el nº 4 o amb el nº 3 del BPA. Si que ens podem orientar amb el BPA, pero no s´ho hem de prendre al peu de la lletra.
Entre altres coses, perque per exemple, a la ruta normal de la tosa plana, mai s´ha vist un allau, i pels graus d´inclinacion de la pala, es mooolt improbale que hi hagin. (això no ho dic jo, ho diu el IGC als mapes de zones d´allaus)
Us deixo el link del mapa de la tosa plana per a que ho vejau:
http://www1.igc.cat/web/gcontent/pdf/mapes/igc_MZA25M_10_v1.pdf
Us pase també un link del IGC on trobaràs mapes de zones de risc d´allaus de tot el piri català.
http://www.igc.cat/web/gcontent/ca/igc/igc_cataleg.html#allaus
Jjo aquest finde tenia pensat sortir a aiguestortes i fer una travessa. Aviam si la neu s´assenta una mica estos dies de sol.
Segurament, d´aqui a dissabte, les cares sud han d´haver transformat una mica, pero falten encara 3 dies, així que caaaalma!!
Salut![]()
PD: això es solament una opinió, potser em deixe portar per les ganes de sortir a la muntanya.
Penso que a vegades enspoden mes les ganes que el sentit comú... a la zona de la tossa si no hi ha risc d´allus, hi ha el risc de les plaques de gel.. a més de sumarli el temporal de vent.... , no se.. digam prudent.... pero tenint en compte que porto ja dos mesos tancat a casa des de l´accident y lo que em queda d´aqui que pugui tornar a la muntanya... y gracies a deu que podré tornar perque aquest any desgracidament ja hi han mases que no hi podran tornar mai més... ara em miro les coses desde un altre prespectiva...
Afortunadament la munatnya te moltes variants i si no es pot esquiar es poden infinitats d´altres coses sense arriscar la nostra vida, la muntanya seguirá alla... pero un descuit de res.... i nosaltres serem els que no hi serem mai més
Si les ganes de sortir les tenim tots!!!
Però jo no m´atraveixo a aconsellar a ningú un lloc on anar en aquestes condicions (excepte el cine, és clar :-p ), i menys sense conéixe´l. Digue´m prudent.
madveras: què tal la recuperació?
Hola. Yo creo que en las concisciones actuales la única respuesta válida es la de kalamar: ninguna. Evidentemenmte cada cual que haga lo qu quiera, pero no se puede "recomendar" nada con riesgo de aludes 4.
A lo que debemos sumar que el fin de semana se prevén vientos muy fuertes en el Pirineo, especialmente en cotas altas, incluso con torb, por lo que las condiciones van a ser muy muy malas:
El Servei Meteorològic de Catalunya preveu fortes ventades al Pirineu
No, jo tampoc he trobat l´avís al SMC.
Però hauria de ser-hi per què la nota que he reproduit és del Departament de Medi Ambient
![]()
Que mamones, en la web del Departament de Medi Ambient está como la 1ª Noticia, supongo quie porque le han puesto fecha 26 de marzo 2010!!!:
| "El Servei Meteorològic de Catalunya preveu fortes ventades al Pirineu |
| Sala de premsa |
|
Barcelona, 26 de Març de 2010" |
|
|
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.