Escalada
Hola!
Em podrieu fer una petita explicació de les diferències entre els graus d´escalada?
Què vol dir cada grau..., què es mira per posar els graus? depenent de què?
Gràcies! ![]()
5 Respuestas
Última respuesta Wednesday 18 april 2007 - 15:44
No es que sigui un expert pero en la meva opinio:
Els graus de dificultat venen donat per varies coses:
-Inclinacio paret: pendent, vertical, extraplom, sostre.....
-Preses si son molt bones o no: Canto gros, petit, fisura, romo, monodit....
-Metres de la via: Com mes llarga es la via mes desgast per lo tant mes dificil.
Resum seria:
IIIº = a una grimpada
IVº = bons agarres, inclinacio normalment no arribara a la vertical. (per qui es comença)
Vº= Doncs a partit daqui es facil, cada grau es una mica mes dificil que el anterior En aquest grau ja niras veient com funciona aixo de les dificultats de les vies![]()
6= Aqui toy yo! jajajaja
A mes a mes et trobaras amb tres lletres tipiques a b c que son els tres nivells de dificultat de cada grau exemple: 6a (el mes facil dels 6) 6b y 6c(que seria el mes dificil dels 6) apart et trobaras en algunes vies el simbol + pos eso mismo vol dir que es un pel + xunga osea: 6a 6a+ 6b 6b+ 6c 6c+ 7a.....
Hem sembla que mexplicat com el .... pero espero que et serveixi per ferte una idea.
Ei gràcies a tots!
Si, es que veig tant nivell de detall de graus.. per exemple entre posar 6a o 6a+ o 6b, sembla que cada detall de la via compti per posar una graduació o una altra.. que no sabia si hi habien com unes normes més clares per fer les graduacions.. Suposo doncs que els graus marcats a les vies són bastant creïbles pero sempre millor anar amb una mica de precaució per si acas. I anar veient segons la teva experiència... he de dir que la meva es nula
, pero espero algun dia ser una miqueta més entesa...
De moment ja m´he apuntat a un curs iniciació a la escalada, un bon plan per començar.
Apali ens veiem per aqui!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.