La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >Iniciació escalada via llarga

Escalada

volver al indice del foro.

Wednesday 23 february 2011 - 15:47:44

Iniciació escalada via llarga

Hola!

Som una parella que fa temps que fem escalada d´escola (que no esportiva, el nostre grau, de moment, no supera ell V+/VIa) i volem començar a fer via llarga. De moment volem fer vies equipades, i per començar hem triat Montserrat. Em fa gràcia anar-hi perquè l´única vegada que ens ho vam proposar va caure un ruixat de collons i no vam ni sortir del cotxe. O sigui, que no hem escalat mai a Montserrat. Bé, doncs, estic deubtant entre fer la Via Àpia a la Magdalena Inferior o la Cerdà-Riera a l´Agulla de l´Arbret. Diuen que la Cerdà-Riera és molt maca, per bé que els seguros allunyen una mica.És així? Ens podeu recomanar alguna altra via d´aquest estil/grau, fins i tot si és una mica més llarga (per aprofitar el viatge, som de Girona)? Per altra banda, el nostre objectiu final seria fer escalada clàssica de dificultat mitjana (màx V+), però no sabem per on començar. Ens agradaria fer algun curs, però els de la FEEC són molt esporàdics i els "privats" són massa cars per la nostra modesta economia (si a més tenim en compte que hem de comprar algun material que no tenim...). Hi hauria algú que estigués disposat a acompanyar dos novatos en escalada clàssica (que no en muntanya, oju!) per transmetre quatre coneixements? No som del tot nous en això, ja tenim la Homedes al Gat i jo la CADE a Terradets. Algú s´anima?
Moltes gràcies!

Dani

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Wednesday 9 march 2011 - 09:35

Wednesday 23 february 2011 - 16:48
Hola!
M´he estat mirant vàries opcions. Les que em semblen més atractives potser són a la Magdalena Inferior (combinar la Rataplan amb la Via Àpia, per exemple). Tot i així, crec que els caps de setmana hi deu haver molta gent. També és una bona opció la Sol Solet a la Miranda de Can Jorba, però crec que també deu estar força saturada de gent. A més, de moment només disposem de corda simple i crec que el ràpel més llarg té 45m, no? Buscant una opció més solitària m´he trobat amb la via l´Avi trepador a la Paret de la Codolsa. Hi ha més vies de característiques similars a la zona per a poder-les combinar en el dia?
Salut!

Dani

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 23 february 2011 - 17:40
Hola,

mira´t també al pas de la mala Dona, hi han vies d´esportiva de dos llargs que ja anirán bé per practicar. Jo el que he fet quan començava es fer vies d´esportiva com si fos via llarga, assegurava desde la reunió i després rapelàvem tots dos...

Sort.

Wednesday 23 february 2011 - 17:40
Si voleu fer via llarga, el primer que cal és tenir cordes dobles, ja que amb simple te la jugues una mica. Les vies que cites són assequibles però per rapelar necessites més de 30 metres de corda o sigui que una simple de 60 no en tens prou.

Suposo que des del punt de vista tècnic esteu preparats no?, ja que no sé que vols dir quan dius que només heu fet vies d´escola. Vull dir: sou competents a l´hora de muntar reunions, assegurar a un primer i a un segon, preparar el ràpel amb seguretat, rapelar autoassegurats, maniobres d´autorescat, etc

si la resposta a aquestes preguntes és "no" o "no sé de què em parles" us recomano un curset o que aneu amb algú que en sàpiga i domini.

Les vies que cites es poden fer perfectament, home s´hi pot trobar una cordada si no es matina, però... Al costat de la rataplan hi ha "la que hi faltava" reequipada recentment i similar a l´anterior, però el ràpel es de 40 metres si no vaig errat.

Salut

Wednesday 23 february 2011 - 19:26
Hola, a la dreta de la Sol Solet hi han un parell de vies de 5 o 6 llargs equipades de dificultat asequible (V màx.), i la ultima vegada que vaig estar-hi no hi havia ningú.
A la miranda de santa magdalena tens un munt de vies de 2 i 3 llargs equipades de grau V màx.

En realitat, Montserrat esta petada de vies com les que comentes. Hi ha la guia de Montserrat sud, que trobaras totes les vies que vullgues d´aquestes caracteristiques.

Però escalar a montserrat te la seua gracia, es una roca molt rara, on hi ha que col·locar molt be el gat i fiar-te molt des codols i foradets....jijijijiiijijijji, pero l´ambient és molt maco.

(ojo, a la mranda de santa magdalena es un rosari de caminants per sota de les vies, i de vegades eés un incordio!)

Salut

Wednesday 23 february 2011 - 19:55

No sé quin grau teniu,  peró és recomanable que tingueu un grau consolidat  de 6a a vista mínim en esportiva per poder disfrutar de la via llarga. La sol solet mateix té alejes de 5  m sobre spits, fácil, pero no caiguis, no hem de confondre mai dificultat amb exposició.
Jo sempre m´he estimat més caure en un 7a abans que en un V, per dos motius perque sempre hi han més assegurances en vies dures i perque el Vens són arrampats....

Salutacions.

(Post Editado: 23-2-11 19:56:16)

Wednesday 23 february 2011 - 22:30

Jo fa poc que m´he iniciat en la via llarga i ja he fet totes les de grau inferior a 6 de la paret de la Codolosa. La ventatja és que ara a l´hivern s´hi està molt bé, i l´aproximació és de 10 minuts, i com que n´hi ha vàries de grau similar (mira´t això: http://escalatroncs.wordpress.com/tag/paret-de-la-codolosa/), doncs si una està pillada, camines uns metres i tens una altra. A més, com que no són molt llargues pots fer més d´una en un mateix dia. Per contra, aquestes avantatges fan que ara hi vagi molta gent, així que recomano matinar: quan he anat, a les 9:30 ja erem a peu de via i algun cop no erem els primers.

Sobre les de la Miranda de Can Jorba, com que n´hi ha tres, doncs la concentració de gent és mes gran, així que cal matinar més. La que comenta Rapaz és la Bego-Miquel-Kush. Són 6 llargs fàcils que van molt bé per practicar les maniobres, aixó sí, al tanto amb els alejes: crec que és el quart llarg (un fàcil -IV) que són 50m i 5 parabolts. Ah, i si baixeu per la canal del Joc de l´Oca compteu unes 2 hores com a mínim.

En resum, totes dues opcions les recomano, però matinant !.

Xavi

Thursday 24 february 2011 - 10:35
Hola!
Gràcies a tots. De moment tenim un grau consolidat de V+/6a en esportiva. Pel que fa a les maniobres, més o menys les dominem totes, ja que fa força anys que ens dediquem a l´alta muntanya i més d´una vegada hem trobat algun pas que cal assegurar, fècil, això sí. Ara ens interessa començar a fer vies més llargues i anar progressant.
Salut!

Dani

Thursday 24 february 2011 - 10:37
De fet, això d´assegurar des de la reunió és una cosa que fem habitualment: muntar reunions triangulant i aquestes coses. Però clar, no és el mateix ;)
Salut!

Dani

Thursday 24 february 2011 - 10:39
Hola!
Aquestes maniobres les fem habitualment en escola (fa un temps vaig fer un curs d´iniciació). El que passa és que per diverses raons hem hagut de deixar d´escalar una temporada i ara hi hem tornat, a veure si podem tirar cap a via llarga.
Fins ara!

Dani

Thursday 3 march 2011 - 21:37
Vamos a ver. Si hacéis V+ / 6a, tenéis técnica suficiente para montar reuniones, asegurar, rápeles y eso, y además disponéis de amplia experiencia en montaña, ¿Qué problema tenéis? Yo creo que podéis meteros tranquilamente en esas vías que os estáis mirando, sin necesidad de ayuda.
No obstante, estaré encantado de acompañaros, si queréis, aunque os advierto que tengo una mierda de grado (IV - V). En realidad, el que hace falta para esas vías, así es que si queréis que vaya con vosotros, no tenéis más que decirlo.

Thursday 3 march 2011 - 22:13
Yo creo que si tienes mucha experiencia en vía larga sí que puedes apurar el grado pero como estés empezando, más vale ir sobrado que ya fliparás bastante con la exposición... 

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies