La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >mirlo

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Monday 10 may 2004 - 13:14:43

mirlo

Sabado 8 mayo, llegamos a Pardines al parking (a la entrada del pueblo y detras de las primeras casas), seguimos pista asfaltada hasta la ermita de Santa Magdalena, a partir de ahir camino a la derecha hasta llegar a los llanos  (caballos pastando)situados en la falda del...Puig Estela??, creo que si, me lio...en lugar de ir hacia la derecha (), subimos directos por pendiente nevada (2 o 3 dedillos), hasta alcanzar unos arboles...casi arriba y veo definitivo el camino hacia la cima (a la izquierda Puig Estela y a la dcha. el Taga)...distingo la cruz...ya queda poco, los niños empiezan a flaquear...mi hijo(subia todo a saco...ni yo puedo frenarlo..., sera la edad???)...(marc, 10 años), lleva un rato esperandonos y se queda helado de frio, le dejo mi camisa de coronel brugel, mis guantes de lana, un gorro de lana y encima su forro (decarton), mi hija sigue (aina, 7 años)...pero cuando ve lo que queda...uffff...¡¡ tinc gana,dinem aqui...? (tengo hambe, comemos aqui?), un poco más le digo, llegamos a la Portella de Ogassa, mi hija empieza a bajar para rematar la ultima pendiente, cuando llego a su altura...me dice que ya no puede más, le digo que queda poco, que llegamos al pico, tocamos la cruz, foto y abajo a comer (lentejas...si no las quieres...las dejas, y un poco de fruta , manzana y platanos), ya no se como convencerla, que queda poco...en la ultima pendiente (nada de nieve), nos cruzamos con dos chicos con botas plasticas (me imagino que contaban con más nieve), sube la niebla desde Ogassa, no veo la Portella ni el Puig Estela, caen copos de nieve...los niños les hace gracia, se intensifica el copeo ..., perdon este no, el de nieve...ya casi estamos arriba...mi hijo a cogido la directa y ya esta arriba, Angi...va cansada, pero tambien esta arriba, llego com mi hija (cogidos de la mano, quien tira a quien...???), unos besos, unas fotos, el Puigmal cargado..cargado de nieve, el Pedra, Montserrat a lo lejos (osti tu...siempre esta ahi), felicidades...ahhh y tocamos la cruz, una corta inscripción en la libreta y pa abajo. A media ladera...paramos a comer y a observar el paisaje (Pardines, el Puigmal), bajamos, y llegamos finalmente al parking a las 6 de la tarde, total una jornada de buen dia, sol, nieve, niebla...un pico facilon....pero intenso, 6 horillas y 800 metros de desnivel con mi chica (Angi) y mis hijos (Marc y Aina).

Gracies Amunt..., no tenia referencias de esta ascensión desde Pardines...y cogi tu reseña...

mirlo

expandir todo contraer todo 8 Respuestas Última respuesta Monday 10 may 2004 - 22:12

Monday 10 may 2004 - 13:30
A disposar
   Ocultar todas las respuestas      
Monday 10 may 2004 - 17:30
Bona tarda!

Jo he passat per l´ermita de Santa Magdalena de Puigsac en 3 ocasions. El primer cop em dirigia al coll de Pal de Pòrtoles per fer nit al refugi de la Gran Jaça (Verge de Montserrat). El segon, després de fer tota la carena de la Serra Cavallera des del coll de Pal fins a la Portella d´Ogassa passant pel Puig Estela i el Coma d´Olla. El tercer cop baixant del Taga al qual havíem pujat des de Ribes de Fresser directament.
Sempre m´he guiat una mica per la intuició perquè és una àrea un pèl caòtica amb moltes pastures, bosquets, etc... Parlo de la zona compresa entre els 1200 i els 1600 m d´alçada...

La meva pregunta és la següent. Un cop passada l´ermita de Santa Magdalena, quin camí vau prendre? Vau seguir la pista principal que porta al coll de Pal de Pòrtoles? O bé vau prendre un camí a mà dreta que va seguint un marge fins a entroncar amb una altra pista?

Gràcies i salut!

SERGI

Monday 10 may 2004 - 17:56
 doncs....varem passar pel costat de la ermita (per la pista la ermita a ma esqerra), res pocs metres a ma dreta i surt un caminet, per aqui no, continues Amunt! (EI COMPANY), i et trobes una masia a la esquerra i un camí a la dreta, doncs cap a la dreta, continues i arribara un lloc que et trobaras una pista a la esquerra i un altra a la dreta, tu per la dreta fins que s´acabi la pista, arribara un moment que hauras d´anar a buscar uns plans...i cap AMUNT!...pero a la dreta...no facis com jo que vaig tirar tot DRET AMUNT!

a la apartat de rutes esta força ben descrit...pero si tens dubtes...preguntar...per aixó estem per aqui

sort i seny

mirlo

Monday 10 may 2004 - 19:04

Salut!! Si agafeu la pista que surt a mà dreta uns metres passada l´ermita és un camí més costerut i una mica perdedor, però com segueix la riba del Torrent de Vilaró no hi ha problema, tard o d´hora arribareu al coll on hi ha les tanques per les pastures. És millor seguir la pista amunt () fins arribar a un gran mas que ens queda a l´esquerra i, aleshores torçar per la pista cap a la dreta, prou ample i clara per no perdre´s. Has de pensar que el torrent no l´has de passar fins arribar a un tram del camí que és molt plà (completament horitzontal) que porta recte al prat on de fet comença la pujada sèria al cim. Xavier.

Monday 10 may 2004 - 20:01
Bona tarda!

La vegada que pujava al coll de Pal de Pòrtoles per fer nit al refugi de la Gran Jaça vaig seguir la pista que passa per can Roca. Al peu del Puig Estela hi havia una cabana de pastors (crec que era tancada...). No sé si és la masia a què us referiu.

I tant baixant del Taga com de la Serra Cavallera des de la Portella d´Ogassa vaig seguir aquesta pista que neix a la zona de l´abeurador i que segueix al costat del torrent del Vilaró fins a anar a parar a la mateixa ermita de Santa Magdalena. En el seu tram final, crec recordar que aquest camí passava al costat d´un marge que limitava un prat de pastura.

Per les vostres explicacions interpreto que existeix un altre camí que no és el del torrent del Vilaró i que s´agafa poc després de can Roca a mà dreta, és així?

Perdoneu, el cas és que ja fa un parell d´anys que no vaig per aquesta zona.

Salut i gràcies!

SERGI

Monday 10 may 2004 - 22:02
Intentaré donar-te una resposta. La masia que hi ha un centenar de metres més amunt de Santa Magdalena en direcció al Puigestela es diu Mas Can Roca i es una edificació sòlida i de considerables dimensions. Efectivament davant seu, en sentit SE surt la pista que porta a aquest cim de la Serra Cavallera i també al camí del Taga. En el seu primer tram, aquest sender és ample (camí carreter), fins que arriba a un punt on a mà esquerra segueix cap l´Estany del Tarter, al Pla del Gorg, i d´aquí s´enfila costarut cap el Puigestela, però el torrent que s´atravessa no és el del Vilaró, sino que se´n diu de Burgil. Els prats de pastura als que et refereixes queden a mà dreta, segons pujem cap a Can Roca des de Santa Magdalena. Davant de l´ermita surt un camí perpendicular a la serra, que no hem d´agafar, sino que ens hem de fer la idea de que conduim un 4x4 i seguir la traça més clara de la pista. En resum, davant de Can Roca s´ha de torçar 90º a la dreta, seguir pista amunt fins arribar a un pla, on la pista es bifurca. A l´esquerra ens enfilariem al Puigestela (però anem en sentit clarament contrari, direcció Est) passant pel petit Estany del Tarter, i a la dreta anem direcció a la Portella d´Ogassa, que és on neix el Torrent del Vilaró i ens mena al Taga. Quin rotllo, oi?. Bé, jo no tinc cap mapa digital de la zona, perqué el CD Alpina del Puigmal s´acaba just a Pardines, i per tant no et puc adjuntar aquest document, però la cartografia Puigmal-Costabona editada per l´I.C.C. i Rando Editions (carte de randonnées), en el seu nº.: 20, dóna força ajut. Vinga Sergi, que sembla una resposta de la Srta. Francis (perdona, igual no havies nascut). Una abraçada. Xavier.
Monday 10 may 2004 - 22:02
 haviam, tu dius que vas passar pel costat del Mas Can Roca, el que has de fer es deixarlo a la esquerra i agafa una pista quew surt just devant mateix del Mas, tot aixó una mica més amunt de la ermita, el que passar es que uns pocs metres mes amunt de la ermita surt una pista a ma dreta, aquesta no, es una altra que hi ha mes amunt tamvbe a la dreta.

La veritat es que jo el camí tampoc el coneixia pero amb la resenya del amic Amunt!...

http://www.madteam.net/rutas/resena.php/Pujada%20al%20Taga/59.html

no vaig tindra cap problema, , be, potser a l´hora de fer el flaqueig cap a ña Portella d´Ogassa, pero ba estar força be fer la pendent aquella amb neu (no massa, pero guaiii).

si tens dubtes....cap problema...et vinc a fer de guia quan vulguis

vinga sort, i no et preocupis amb la ressenya a la ma....

mirlo

Monday 10 may 2004 - 22:12
Òndia, ens hem posat d´acord a l´hora de contestar (deu ser el carnet de la UEC). Vaig posar que era millor marrar cap a la Portella per la neu. Havia nevat el dia abans i a l´oficina de turisme de la Vall de Ribes em van dir que no hi havia prou per patir, que amb un parell de bastons feiem, per tant, vam pujar a sac, sense raquetes i ens vam trobar amb una bona sorpresa, sort que la temperatura era baixa (-4º al cim). Obviament, si vas per feina seguint la pendent t´estalvies un bon troç, però la vista des de la carena és agradable, oi?, és completament diferent a la de la banda per la que pujem, els grans cims nord-ripollessos en contrapossició a les línees més suaus dels de la banda d´orient i la Garrotxa. De totes maneres, has de pensar que les ressenyes que pujo a la web (amb el vist-i-plau de Madveras) les encamino més a iniciants o a famílies amb nanos, que a iniciats, que tenen altres punts de mira, tot i que pel que veig tú apuntes a les dues bandes. Ben fet!! Reb una abraçada.Xavier.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies