Aquest finde tocava la nova cresta Urquiza-Olmo. Poc desprès de la cruïlla de Tolva, cal parar atenció a un rètol que ens indica Montsec d´Estall. La pista ha estat arranjada i es transitable amb turisme, això si parant cura. Pel camí vaig trobant indicadors a Montfalcó. Mitja hora en tot terreny o una hora en turisme. Arribo a Montfalcó i el Pekas ja m´espera amb la furgo nova. Baixem pel camí de les Cireres d´Arboç... equipat en els trams mes complicats amb cordes... un bonic itinerari ple de sorpreses "made in Urquiza-Olmo", en una hora i mitja estem a peu de cresta. Comencem el primer llarg i a la meitat entenc perquè allò de V+ 6a, com pica en fred i amb la motxilla ! En aquest primer llarg cauen bastantes pedres, cal que l´assegurador es protegeixi arran de paret. Superats els dos pasets "xungos", ja som a la cresta ! La resta de la cresta no te grans dificultats, anem trobant una mica de tot... Els passos mes delicats estan protegits amb parabolts i en llocs mes senzills trobem algun clau. Els ràpels tenen unes sortides una mica incomodes... i de sobte sorpresa ! Som a les entranyes de la terra i cal sortir en oposició . Seguim els llargs fins arribar al tradicional pot estanc... 4:45 h. La resta cordades que ens segueixen triguen un temps similar... 25 minuts mes i som al cotxe... Bon treball dels incansables Olmo-Urquiza ! Un cop mes he quedat gratament sorprès...
Ayer, día 28/11 hice la Cresta.
Acceso des de Montgay (30 minutos de pista) perfectament transitable para turismos, sólo algún problemilla para coches bajos a partir de Estall. Regresamos por Tolva (30 minutos), con una pista igualmente transitable para turismos aunque un poco peor que la de Montgay. Ah, íbamos en turismo.
El 6a de entrada, raro y obligado, pero no muy duro. He metido algún friend pequeño y mediano. Es posible entrar directamente a la cresta justo antes que el camino doble de la cara N a la S, dejándolo y subiendo hasta un pequeño collado.
El primer tramo lo hacemos al ensamble. Después y debido a las dificultades y a la alternancia con rápeles, lo hacemos en largos. Fácil de seguir, bien asegurada y con muchas posibilidades de poner friends, empotradores y bagas para sabinas.
Numerosas posibilidades de escape equipadas con rápeles.
5 horas.
Expllicación más detallada en el Libro de Piadas de www.ressenya.net
Hola !
Al leer vuestra piada , me han entrado unas ganas terribles de intertar vuestra aventura, pero no conozco la zona y he intentado buscar más información , pero sin exito . Me podeis decir donde puedo conseguir más info por favor( algun libro, carretera por donde ir ...)
muchas gracias por adelantado.
Hola,
Yo tambien, al leer la piada me entrarón ganas de hacerla y busqué información que se resume en:
- Croquis: Lo puedes encontrar en el Vertex 196.
- Mas detalle: En el libro de piadas de www.ressenta.net ( http://www.ressenya.net/intro/introCAT.htm) hay una piada muy extensa y detallada.
Ahora me falta encontrar un día para lanzarme a por ella!!!
Saludos
Jose
Como ya te han dicho:
-Vértex 196, el más reciente (noviembre 2004)
-Piada realizada por yo mismo en www.ressenya.net, "Llibre de Piades"
Sobre la carretera por donde ir... es la carretera que une Benabarre con Pont de Suert y el desvío que hay que tomar esta en la misma carretera a la altura de Tolva.
Si aún necesitas más información, o más detallada no dudes en preguntar!
Perdona, pero me puedes decir en qué es exagerada la piada en ressenya.net? Siempre que pio algo intento ser lo más objetivo posible.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui