Dissabte em vaig estrenar amb les raquetes de neu pujant al Pic de la Dona (bé, de neu fins a la Portella de Mentet i prou). Un cop a dalt ens vam plantejar la possibilitat d´anar al Bastiments, però ni el meu company Jordi ni jo haviem fet mai aquesta ruta carenera, per tant, no teniem cap referència i no voliem arriscar-nos. Un excursionista que hi havia al cim ens va dir que el pas de l´Esquena de l´Ase és molt exposat i que millor que no hi anéssim, com a molt anar fins al Coll de la Geganta i baixar a Vallter per allà. En definitiva, vam anar a trepitjar neu per la zona del Coma Ermada i el Roca Colom. La meva pregunta és, algú em pot dir el grau de dificultat que hi ha?, perquè dissabte 22 hi volem tornar-hi amb tota la colla. Cal dir, que som excursionistes, no alpinistes, per tant el nostre punt de vista quan parlem de dificultats té el llistó més baix. Moltes gràcies a tots. Una abraçada. Salut i seny (com diu l´amic )
Hola Amunt,
Del coll de la geganta al Bastiments te el problema que no toca el sol i hi ha força pendent. La neu acostuma a estar força dura, amb el que és molt recomanable portar piolet i grampons. Dificultat en sí no en té. Des del Pic de la Dona crec que hi ha una hora i mitja +o-.
El passat dia 2 vaig anar al Bastiments i hi pujava força gent per aquesta vessant, alguns amb esquís.
La baixada del Bastiments al coll de la marrana te menys neu.
Salutacions.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui