La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Pic de la Dona / Bastiments

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 13 january 2005 - 10:31:43

Pic de la Dona / Bastiments

Dissabte em vaig estrenar amb les raquetes de neu pujant al Pic de la Dona (bé, de neu fins a la Portella de Mentet i prou). Un cop a dalt ens vam plantejar la possibilitat d´anar al Bastiments, però ni el meu company Jordi ni jo haviem fet mai aquesta ruta carenera, per tant, no teniem cap referència i no voliem arriscar-nos. Un excursionista que hi havia al cim ens va dir que el pas de l´Esquena de l´Ase és molt exposat i que millor que no hi anéssim, com a molt anar fins al Coll de la Geganta i baixar a Vallter per allà. En definitiva, vam anar a trepitjar neu per la zona del Coma Ermada i el Roca Colom. La meva pregunta és, algú em pot dir el grau de dificultat que hi ha?, perquè dissabte 22 hi volem tornar-hi amb tota la colla. Cal dir, que som excursionistes, no alpinistes, per tant el nostre punt de vista quan parlem de dificultats té el llistó més baix. Moltes gràcies a tots. Una abraçada. Salut i seny (com diu l´amic )

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Thursday 13 january 2005 - 15:41

Thursday 13 january 2005 - 15:12
Bones, Amunt !

El divendres passat, jo vaig fer Ulldeter-Bastiments-Bacivers-Pic de la Dona-Ulldeter.  Vaig pujar pel coll de la marrana, llavors vaig baixar per l´aresta del Bastiments cap a Bacivers, baixada cap a l´estany (però sense arrivar-hi) cap al coll de la geganta. Seguir per l´aresta i cap a pic de la dona i baixada per la portella de mantet.

No em vaig posar els grampons en cap moment, malgrat també reconec que en algun tram hagués anat més segur, però amb les botes rígides no vaig tenir problemes.  La pujada al coll de la marrana amb neu, malgrat ja sortien les pedres, pujada al Bastiments tota per pedra menys els últims 50 metres de distància.  L´aresta del Bastiments al Bacivers, neu al principi, llavors hi ha sectors que hi ha pedres, però cap problema de cornises.  La baixada de bacivers, la pots fer per neu, o bé gairebé tota per pedra, no més cal anar buscant la millor opció (jo la vaig fer per pedra, ja que no portava raquetes, i en algun tram m´enfonsava un xic massa). Cal dir que la neu al migdia, estava força tova.  La diagonal en direcció cap al Coll de la Geganta, era on presentava la neu més dureta (és la part que no hi ha sol), i potser el lloc on m´haguessin fet falta els grampons (vaig optar per piolet i bastó), però es podia fer bé. L´aresta fins al pic de la dona, sense cap mena de problema i d´aquí cap a la Portella de Mantet, ja saps l´estat, pràcticament tot pedra fins a la Portella, i d´aquí fins a Vallter, doncs, en funció de l´hora caldràn grampons o raquetes......

Bé, pel cas, tècnicament no hi ha cap problema, només anar portar el material adequat i ja està.  El temps és molt relatiu, jo vaig estar-hi 4:45 fent un parell de paradetes per mejar alguna cosa, vaig anar tot sol, però amb un ritme normalet.

Espero haver-te ajudat un xic !

Salutacions,
Freu

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 13 january 2005 - 15:34

Hola Amunt,

Del coll de la geganta al Bastiments te el problema que no toca el sol i hi ha força pendent. La neu acostuma a estar força dura, amb el que és molt recomanable portar piolet i grampons. Dificultat en sí no en té. Des del Pic de la Dona crec que hi ha una hora i mitja +o-.
El passat dia 2 vaig anar al Bastiments i hi pujava força gent per aquesta vessant, alguns amb esquís.
La baixada del Bastiments al coll de la marrana te menys neu.

Salutacions.

Thursday 13 january 2005 - 15:38
Moltes gràcies Freu. En principi no tenim previst fer el Bacivers, a menys que no fem el Bastiments. És a dir o l´un o l´altre. El que més em preocupa és la cresta final que hi ha abans d´arribar al Bastiments, ja que una companya pateig vertígen i no voldria exposar-la a pujar i que després hagués de donar mitja volta, cal anar amb cura quan portes colla. Des del Pic de la Dona no sembla exagerada, però no l´he trepitjat mai, per tant, aquí està el meu dubte. Però pel que dedueixo no és una cornisa, sino un cordal carener normal, oi? Moltes gràcies de nou. Adéu
Thursday 13 january 2005 - 15:41
Hola Jordi, gràcies a tú també. Què vols dir, que del Coll de la Geganta al Bastiments les raquetes poden quedar curtes? Si és així, passarem de fer-ho, perquè com he dit, no som experts en el tema i cal anar amb prudència. Pasiau

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies