La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Ruta dels Refugis Montsant/Prades 80km

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Monday 23 may 2005 - 12:07:22

Ruta dels Refugis Montsant/Prades 80km

Magnífica i interessant ruta que recorre part del Monsant i bona part de les Muntanyes de Prades, tot anant a buscar els diferents refugis de la zona.
Totalment senyalitzada en marques grogues/blaves. Es recomanable fer-la en sentit horari, ja que les marques, estan posades per ser vistes en aquest sentit. Evidentment, es pot fer en sentit invers.

Nosaltres vam seguir el següent itinerari:

Dia 1 (dv)
Cornudella del Montsant-Albarca
Dist.: 7km
Desn. acum.: 700m
Horari: 2h30min
Etapa que ens duu al cim del Montsant, la Roca Corbatera (1163m) pel grau dels 3 esglaons(equipat)., fins al refugi d´Albarca.

Dia 2 (ds)
Albarca - Mont-Ral
Dist.: 35km
Desn.acum.: 1200m
Horari: 8h (més aturades)
Segurament es tracti de l´etapa més interessant, i dura, alhora. Zones com la dels Gorgs o el Serret dels Avencs són les més interessants. Al refugi de Mont-Ral podreu trobar qualsevol servei.

Dia 3 (dg)
Mont-Ral - Cornudella del Montsant
Dist.: 38km
Desn. acum.: 1100m
Horari 9h: (més aturades)
Llarga etapa que es fa més agraida gràcies al fet de passar pels refugis de la Mussara i Siurana, on podem recuperar-nos una estona. La zona de les Tosques i pujada fins al ref. de la Mussara i la part de Gallicant fins Siurana són les parts més agraïdes del recorregut.

Tenir en compte el portar l´aigua suficient, sobretot en la segona etapa.
Si tinc temps, ja penjaré una ressenya com cal.

No us la perdeu!!

Salutacions

expandir todo contraer todo 6 Respuestas Última respuesta Tuesday 24 may 2005 - 10:41

Monday 23 may 2005 - 20:16
Hola Albert.F

Dons el dijous tinc uns dies de festa i volia fer alguna ruta o travessa. Aixi que el Post ha vingut de conya per pendre la desició...
No trobo gaire informacio per internet, només trobo enllaços a pàgines on venen el llibre.... saps d´algun lloc per informar-me´n be???
O tu mateix... que tal els graus? e llegit algo d´un tram que passa per ua via ferrata???
Agraeixo la informació....

Un salut company

Guillem

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 24 may 2005 - 09:14
Hola Guillem,

Pel que fa al tema graus, no has de patir. Els pocs que passes, no tenin cap ni una dificultat, no són vies ferrades, sinó simples passos que superen cingleres. N´hi han d´equipats, i d´altres que són simples camins (grau del Corral Nou, grau d´en Saura, grau de la Trona...).
D´equipats, en tot el recorregut trobes:
- Grau dels tres esglaons: pujant a R.Corbatera, tres zones amb esglaons i barrots  i fàcils de superar.
-Serret dels Avencs: pas equipat amb un cable que ajuda a assegurar un troç de camí que passa per una inclinada roca. Tampoc cal cap mena de material. Molt fàcil.
-Grau  de la Portella : baixant de Siurana cap a Cornudella: són tres o quatre baranes, que ajuden a baixar una pared d´un parell de metres en roca, on s´hi han fet esglaons. Molt fàcil.

Si disposes de més dies, pots dividir l´itinerari al teu gust. Si disposes de :
-4 dies:  pots fer (Siurana-Albarca, Albarca-Mont-Ral, Mont-Ral-Mussara, Mussara-Siurana),
Pensa que pots ampliar el recorregut amb excursions com l´ascensió al cim de la Mussara o als Avencs de la Febró, que semblen força interessant.

Tingues en compte el tema refus, i  que hi ha parts del recorregut, on les senyals pràcticament desapareixen, com la part entre Mont-Ral i l´Albiol (on unes pintures de PR sobre les marques de la Ruta, fa que hagis d´anar amb molt de compte per evitar confussions). Tingues en compte altres GR per seguir l´itinerari.

Pots trobar info en aquesta web:

http://www.montsantnatura.com/refugis/itinerari.htm

I fotos, en la galeria:
http://www.madteam.net/fotografia/galeria.php/1218

Sort

Tuesday 24 may 2005 - 09:28
Sols per ampliar-te l´informació: si tens accés a la revista Vèrtex de la FEEC, al número 197 sortia un reportatge sobre aquesta ruta.
No us canseu... (gaire)

Tuesday 24 may 2005 - 09:38
Veig Albert que tornes a estar en plena forma, de la qual cosa m´alegro  el que no us perdono és que no us escapessiu a veure´m 5 minutets...jo que ja us havia preparat un abituallament.vermut al costat de la piscina!!! vosaltres us ho vareu perdre...me´l vaig menjar jo i em vaig banyar jo!!!
Doncs ja que parles dels avencs, a vosaltres no us va donar temps, però si el Guillem en té, és una bonica zona per visitar i fer bones fotos (això sí, trípode i flash imprescindibles ja que massa llum no entra). D´altra banda i si no coneixes la zona és relativament fàcil no trobar-ne l´entrada. Si hi vas, val la pena pendre el frontal i endinsar-se almenys a la cavitat més gran, si vols no cal material d´espeleo, amb una mica de compte es pot entrar fins ben endins...i si portes material llavors ja genial ...nosaltres ens varem quedar a la boca d´un forat petit petit que permet endinsar-se més en la galeria (no anavem equipats, de fet no n´era l´intenció). La cavitat és fàcil i bonica, malauradament malmesa per l´incivisme d´alguns que no recorden que algunes formacions geològiques costen molt en aparèixer i ben poc a desaparèixer.

Salutacions

Tuesday 24 may 2005 - 10:20
Moltes gracies a tots...

Albert, en principi nomes disposo de tres dies, aixi que agafare el segon trencall cap a la Mussara, merci per la info dels graus...
Una chica, On dius que estan els avencs?? si tinc temps.. segur que mendinso una micaaa! i lo del bermut??? (es conyeta...)

Moltes gracies tb Jaume, em sonava haber ho vist en alguna revista i em pensava que era a desnivel......aix... ja podia buscar ja...

en fi, moltes gracies a tots... ja contare com a anat

Per cert, el tema de Fonts i aigua?? cal que en carregui molta??

Moltes gracie s a tots (que cansino que mestic posaaaaaaannn)

Un saludu!

Tuesday 24 may 2005 - 10:41

Doncs mira...pq et situis una mica http://mediambient.gencat.net/Images/43_16611.pdf

si puc ja t´escanejo el planol i te´l faig arribar

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies