La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > La Cafetería >HISTÒRIES DE LA MASELLA (XAPA VA!!!)

La Cafetería

volver al indice del foro.

Tuesday 3 march 2009 - 18:55:43

HISTÒRIES DE LA MASELLA (XAPA VA!!!)

Hola a tots, Perdoneu per la xapa però crec que es important.

Be us explique el què ens va pasar el dissabte a La Masella, a vore què penseu.

Ens llevem prompte per començar a foquejar per les pistes d´esquí, fins que arribem a sota del corredor "Sinatra". Mengem una mica asseguts fora de les pistes i anem posant-se els trastos per començar a pujar. Al moment venen un xic i una xica que no coneixíem i que també anaven a escalar el corredor.

Quan estem apunt de començar, arriba un pister fumant, i ens diu que no podem escalar el corredor perquè tirarem pedres a sobre de la pista d´esquí i que esta prohibit fer qualsevol cosa que no siga esquí alpí o snow. Ens quedem al·lucinats amb la historia i comencem a discutir amb ell. Us faig cinc cèntims del que va ocòrrer durant 5 minuts (la conversa no es literal):

Pister: Hola, no podeu escalar el corredor perquè tirareu pedres sobre la pista.

Jo: No veig cap indicació de que no es pot escalar, ni a l´entrada de l´estació ni a l´entrada del corredor.

Pister: No podeu escalar el corredor perquè poseu en perill als esquiadors. SI escaleu el corredor aniré a la part de dalt i us tiraré pedres des de dalt.

Jo: No tinc coneixement de que estiga prohibit; a mes es molt difícil que arribi una pedra a la pista, i en qualsevol cas, l´estació hauria de protegir la pista amb alguna malla o algo per si de cas ocorre això (igual que fan a les zones on es habitual que hi caiguen pedres), però no em pot prohibir escalar, i menys si això va acompanyat d´amenaces.

Pister: ja us he dit, que si escaleu pujaré a la part de dalt i us tiraré pedres, igual que feu vosaltres als esquiadors.

Jo: si veig caure una pedra pel corredor et denunciaré als Mossos.

Pister: Aleshores ho aneu a escalar?

Jo: Oreneta i jo si, els altres no se que faràn.

Pister: Molt be.

El pister se´n va, però abans llença la burilla al terra el tio guarro. Comencem a escalar, sense problemes, sense tirar ni una sola pedra (era tot una linia de neu amb un petit ressalt de pedra compacta), fins que sortim dalt. Els companys, que al final també han fet el corredor, baixen, i nosaltres pugem fins la Tossa d´Alp amb els esquis. Abans, mentre fèiem un té a la sortida del corredor hem intercanviat telèfons perquè volem posar una queixa a l´estació pel tracte rebut pel pister.

Quan som al pàrquing, xerrem amb els companys per telèfon, que estan a la caseta d´informació de La Masella, on els han explicat que aquest pister es un tio de poble que de vegades es molt bruto, però que no li fem cas, que no pensem que ho feia de mala fe, etc, etc, etc, etc,etc....però que és cert que no podem fer alpinisme al domini de La Masella perque bla bla bla bla (que la muntanya es una propietat privada i el propietari ha prohibit fer qualsevol cosa que no siga esqui o snow), això ho comenta una xica molt simpàtica, però que no tenia ni idea de que anava el rollo, la veritat.

Be, com que m´ha fotut molt que m´amenacés el impresentable aquest, anem a la caseta d´informació a per uns fulls de reclamació.

La primera sorpresa es que em donen una fulla de suggerències de La Masella, i no es fins que li torno a demanar insistentment, que em dona un full de reclamacions oficial, el qual omplo entre excuses i bones paraules de la xiqueta aquesta.

La segona sorpresa es que, segons ens van dir, el pister, nomes baixar ha anat a la Guardia Civil de Muntanya i els ha dit que vagen cap al corredor, que hi ha unes persones que estan escalant i que estant tirant pedres a sobre de la pista, amb el consegüent perill per a les persones. Òbviament la GC va anar cap a allà (nosaltres no es donarem compte d´això, vaja que no els veiérem), ens van estar mirant i se´n van anar. Desprès ens vam assabentar que la GC li va demanar info del corredor als companys, amb els que havien coincidit a la caseta, però que ells farien el corredor desprès de les 5, quan les pistes estan tancades (¿?).

Total avui he estat mirant per sobre la legislació i tot el que he trobat sobre el tema (incloent el reglament ATUDEM) i les meves conclusions provisionals son:

a) Que no esta prohibit fer activitats diferent de l´esqui o snow fora de les pistes.

b) Que no es una propietat privada, sinó una concessió administrativa d´explotació d´activitats en una propietat o domini públic, que es limita a les pistes i els remuntadors.

c) Que l´esqui de muntanya i les passejades amb raquetes per les pistes d´esquí son activitats no prohibides expressament per l´estació, ni al web ni a les pistes (mitjançant cartells visibles) i no estant expressament prohibides, estan permeses o al menys tolerades.

d) que no em consta que a les entrades de l´estació hi hagen cartells prohibint aquestes activitats alpinístiques (escalada, corredors, inclús gel si hi hagués). Ben al contrari i com a exemple, si que hi han cartells prohibint l´entrada de gossos.

e) Que la feec ressenya aquest corredor a la revista vertex sense esmentar cap prohibició o restricció, la qual cosa pot ser indicativa.

f) que això ens passa per anar a aquestos llocs de merda.

Evidentment, estem preparant, la queixa formal a l´estació pel tracte rebut; la petició a la Generalitat de que controlen a l´estació, als seus treballadors i que obliguen a senyalitzar quines activitats es poden pot fer i quines no es poden fer i en el seu cas, el lloc on existeix prohibició, però que evidentment les prohibicions no poden emparar-se en una conducta totalment arbitraria d´un pister.

Que penseu?? Sabeu alguna cosa d´aquestes??

Perdoneu per la xapa!!

Slaut

expandir todo contraer todo 10 Respuestas Última respuesta Friday 6 march 2009 - 09:07

Wednesday 4 march 2009 - 08:41

osties... estic alucinant ...

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 4 march 2009 - 10:29

A veure si et puc aclarir alguna cosa. Les pistes de Massella no son de propietat privada sino que son de titularitat publica perque son els boscos comunales dels municipis Das, Urus i Alp, com bé has dit el propietari de les pistes ( el Sr Bosch Aymerich) té una concesió i es nomès el propietari dels remuntadors i de les instal.lacions de les pistes ( per això et fa pagar per utilitzar-los), per aquesta raó l´accès a la muntanya es lliure ( per exemple a l´estiu no hi ha cap vigilant ni hi ha res tancat en tota la muntanya).

L´actuació del pister es infumable, ( en especial l´amenaça de llençar pedres)  però no se si legalment pots presentar un full de  reclamació en un indret en el qual no has utilitzat els seus serveis ( no se si has pagat forfait perque no ho dius), potser la reclamació hauría d´anar adreçada als propietaris dels terrenys ( els Ajuntaments) perque que et volien  impedir el pas a un indret public i a la Generalitat per denunciar el problema d´acces d´un zona publica i una amenaça envers la vostra seguretat.

Per ultim, nomès vull comentar-te que  en molts paisos d´Europa i sobretot als USA  ( aqui no ho sé) els pisters tenen una consideració de policies de les pistes i com la policia tenen presumció de veracitat, i si ells consideren que hi ha una situació de risc potencial per a tú o per la resta d´usuaris, la seva opinió va a misa en cas de denuncia.

Espero haver-te aclarit alguns punts i de totes maneres felicitats per pujar el Sinatra

Wednesday 4 march 2009 - 10:41

Ja se un lloc on no aniré mai a esquiar.

Wednesday 4 march 2009 - 10:59

Esto es lo que les he enviado por mail.

No voy a presentar ningún tipo de reclamación, porque no soy la víctima de las amenazas de ninguno de sus "pisters" por no definirlos de una manera mas grosera.  

Lo que sí que les voy a decir, que aunque les importe más bien poco perder un cliente, entre miles que tienen cada fin de semana, es que no pienso pisar sus instalaciones nunca más, ni para hacer esquí alpino, ni para realizar ningún otro tipo de actividad por la zona, que termine en consumición en algún bar de sus instalaciones.  

Esto viene por la actitud de uno de sus "pisters" hacia dos compañeros mios de montaña, que tuvieron un incidente con el individuo, cuando iniciaban una actividad de alpinismo FUERA de sus instalaciones.

Como comprenderán, no pienso tolerar que un empleado de una estación de esquí, me amenace con tirarme piedras desde lo alto de un corredor, ni lo haga tampoco con ninguno de mis compañeros habituales de salidas.  

Reciban un cordial saludo.

Wednesday 4 march 2009 - 13:07

Ok gracies a tots pels comentaris.

Els pisters aqui  no tenen la consideració d´autoritat, ni de conya. Son simplement treballadors d´una empresa privada.

Tecnicament es diu, en referencia alpister, que la seva actuació no esta "revestida de l´autoritat publica", com si ho estan els funcionaris (sempre que l´actuació siga conseqüencia del seu treball). Per exemple, un policia de servei, i un policia que no està de servei. Si esta de servei, et pot detenir, et pot identificar.......

Si no esta de servei, solament pot retindret per la comisio d´un delicte (no per la comissio d´una falta o una infracció administrativa) igual que pot fer qualsevol ciutadà.

Els pisters, en conseqüencia, no poden prohibir-te res, dins d´un espai public.

Salut

Wednesday 4 march 2009 - 13:09

ja veus que no m´encigalo al corredor, ni al puigmal, i em toca lidiar amb els pisters, . Quin pais!!

Salut

Wednesday 4 march 2009 - 13:37

Ja t´he dit que no savia com funcionava aqui, però fixat que fa dos anys ja van fer un esborrany de la nova llei d´esqui

http://plataformamontanas.es/index.php?option=com_content&view=article&id=446&catid=1:noticias&Itemid=59,

que va per on comentava jo,  que volen  donar mes poder als pisters, em sembla que estan tramitant-la però la cosa pinta xunga

Wednesday 4 march 2009 - 14:10

Sempre hi ha la opció de que el pister es mengi el piolet i sortir cagant hòsties d´allà.

I ara que et denunciin i que diguin que es la autoritat.

Thursday 5 march 2009 - 23:25

Evidentment l´actitud d´aquest "pister" no té cap justificació. Però en tot cas, suposo que és l´actuació d´una persona que no forçosament ha de significar que tots siguin igual d´impresentables o que l´estació en sí sigui pitjor o millor.

És l´actuació d´un treballador, i és clar que l´empresa té la seva responsabilitat, però tampoc cal anar més enllà.

Dic tot això per què fa menys d´un mes vaig anar a fer esquí de muntanya a Masella de nit (ascensió a la Tossa d´Alp). Al refugi ens havíen recomanat fer la baixada entre les 21 i les 22, ja que és l´hora en què les ratracs no funcionen. I en diversos forums vaig llegir que no està permès accedir a les pistes de nit per raons obvies de seguretat.

Però el fet és que se´ns va fer tard i a les 21 estaven pujant per les pistes. Ens van passar 4 o 5 ratracs, ens vam fer a un costat de la pista, els conductors ens van saludar, i ningú ens va dir res.

Vam poder pujar i baixar de nit sense cap problema (jo no les tenia totes). Suposo que vam tenir sort amb els treballadors que ens van veure, si ens haguèssim trobat amb aquell impresentable segur que ens hauria esclafat amb la ratrac.

Crec que en casos com el teu el millor és intentar esbrinar el nom del treballador i posar-ho en coneixement de l´empresa.

Salutacions

(Post Editado: 5-3-09 23:27:18)

Friday 6 march 2009 - 09:07

La veritat es que tens rao. Una cosa no implica l´altra i l´actuació d´aquest tipejo no vol ir mes que aquest es un impresentable i no l´estació sencera.

Tot i això, em va donar la sensació, per les excuses que l´estació em va donar, que la culpa era meua per escalar alli (impressió personal), i crec que això no es de rebut.

De cualsevol forma, vaig tenir l´oportunitat de identificar al pister i varem pasar de tot i li vam dir expresament a la xica que enss atenia que no voliem cap tipus de rpresalies contra aquest treballador (el treball es una cosa molt seria en els temsp que corren). Lo unic que pretenem amb la reclamació es que estiga ben clar qué es pot fer i que no, i que aqeusta decisio no estiga en les mans d´un o altre pister, doncs això suposa una arbitrarietat evident a l´hora de decidir qué es pot fer i que no. Tu vas poder foquejar sense problemes i jo vaig tindre bronca. Es evident que no esta clar quines activitats etan permeses.

Salut

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies