Els del meteocat s´han posat les piles i s´han currat un nou model de part d´allaus. A primera vista es moooolt mes complet, mes grafic, i mes detallat. A mes, subsisteix el format anterior, amb explicacions, situacions meteorologiques anteriors, distribució del mantell nival, evolucio i tendencia.
Sembla al del butlletí del consell general d´aran
Una bona noticia.
Salut
por eso cada fin de semana solo regresa la mitad de la gente que salimos. ¿Nadie hace caso de los partes de aludes?, yo creo que si.
Osti Africa, jo crec que la gent si que utilitza els parts d´allaus!!!. Es una de les raons, la comoditat i accesibilitat de la informació, la que fa que aquest esport vaja creixent cada vegada mes i cada vegada hi hagin menys accidents (en percentatge de practicants).
Una altra cosa es que aquesta informació es sàpiga interpretar correctament, cosa que només ocòrre quan portes molts anys anant a la muntanya i trobant situacions complexes, "catando el pastel". Vaja per davant que encara no es el meu cas.
Per exemple, quan donen torb o grau 5, no hi han gaires persones a l´alta muntanya i quan hi ha risc 1 i 2, la muntanya està plena. Tu ho saps!!
Es molt importatn que aquesta informacio sigui facilment accesible per a tothom. Hi ha un estudi, accesible des de meteo.cat, sobre els accidents d´allaus a catalunya que es molt interessant (reproduit a una de les ultimes Vèrtex)
des d´aquesta adreça, http://www.meteocat.com/mediamb_xemec/servmet/marcs/marc_muntanya.html pots accedir a una informació que si no estigues..........malament. Seria un patiment cada cap de setmana.
Salut
Jo crec, que la majoria de la gent, que fa Esqui de Muntanya, fa servir tots els mitjans, que estan al seu abast, per tenir la maxima informació possible, digui´s butlleti de perill d´allaus, webcams, i foros.
Crec, que aquesta millora, ha de servir, per a que el Butleti de perill d´allaus, sigui una eina, més eficaç, més intuitiva, però també cal tenir certa experencia.
Perdó si algú se sent ofès pel comentari que faré, pero la gent surt massa tard a fer esqui de muntanya. No pot ser que la penya començi a calçar-se les botes a les 9 de mati, quan en aquesta hora ja s´ hauria d´ estar arribant al cim.
Jo estava el diumenge 8 a la zona de Comapedrosa on van morir dos esuiadors i hi havia molt gruix de neu. Inclús així, vam veure dues noies que tiraven cap amunt a les 13h. Ostres, de vegades ens busquem nosaltres mateixos els accidents......
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui