La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > La Cafetería >Salvem Certascan.

La Cafetería

volver al indice del foro.

Saturday 22 january 2011 - 19:44:58

Salvem Certascan.

Tras una búsqueda rápida no he visto nada relacionado con esta noticia y creo que es importante.

http://www.barrabes.com/revista/noticias/2-6892/problemas-refugio-certascan.html

Saludos.

expandir todo contraer todo 53 Respuestas Última respuesta Wednesday 2 february 2011 - 09:57

Saturday 22 january 2011 - 20:27
http://www.feec.org/Noticies/noticia.php?noti=5774

Yo he encontrado esto, que parece un poco contradictorio con la notícia de barrabes.

Tendremos que seguir informandonos al respeto. Es un tema muy importante lo de los refus, que queremos que nos cierren ni uno!

Ocultar todas las respuestas      
Saturday 22 january 2011 - 20:34

Aquí encontrareis algunos pdf adjuntos...con más detalles

http://www.madteam.org/smf/index.php/topic,2656.msg9894/topicseen.html#msg9894

(Post Editado: 22-1-11 20:35:11)

Saturday 22 january 2011 - 20:44
podem fer al go a nivell de club o de web???? podem fer un manifest amb  adhesions en contra de la mercanilització de la muntanya, podem demanar una explicació a la FEEC, podem exigir una posisició "oficial" i coherent, respecte d´aquestos problemes i els que inevitableent sortiràn??

De totes formes, es veia venir.......

Saturday 22 january 2011 - 21:27
Reproducción literal de las palabras del guarda del refugio en otro foro (mendiak.net):

"Kaixo lagunak. La FEEC ha perdido el norte y quiere que me vaya de Certascan después de 28 años. El motivo: se lo piden los propìetarios de la montaña, que además quieren que el contrato actual del edificio con la Federación, lo rompan y se lo hagan a los propietarios de la montaña. Los mismos que pusieron una cadena el año 2000 y cobran el doble por subir en taxi a los montañeros que a los turistas. Que no dejan señalizar los GR ni pasar a los del Parc Natural de l´Alt Pirineu para reconstruir un puente....
¿Qué pasará con el refugio cuando cambie de manos? Lo que los propietariios quieran, quizás sigue como refugio pero también pueden poner un restaurante para sus clientes del taxi, guardar las vacas......
Sumaros apoyando la iniciativa que he emprendido para que la presión popular haga cambiar la locura de la Federación catalana escribiendo un mailto:feec@feec.cat;salvem@certascan.com con la frase Salvem Certascan. También añadiéndoos como amigos al Facebook Salvem Certascan.
Nos vemos en el refugio."

Saludos.

Sunday 23 january 2011 - 10:55
http://foravial.blogspot.com/2011/01/salvar-un-refugi.html

Sunday 23 january 2011 - 11:03
D´entrada fer el que demana l´Alejandro i enviar mail a la feec (jo ja ho he fet).
I aprofito per a demanar a la junta del Club faci el mateix a nivell de club.
De tot plegat és evident que les intencions que hi ha al darrera no són gens bones per a la muntanya.
¿apropiar-se de l´esforç de qui ha creat la Porta del cel?
¿crear un centre d´activitats d´aventura on els excursionistes fem nosa? (com ha passat a Núria, per exemple, que en lloc de refugi ara tenim un hotel)
Aquesta vegada la ràbia em pot :(

Sunday 23 january 2011 - 11:20
Proposo que fem servir el hashtag #SalvemCertascan a Twitter. Jo ja he posat les notícies de Segre i de barrabés.
Sunday 23 january 2011 - 11:46

Sigui quina sigui la problemàtica que envolta el Refugi de Certascan (he llegit informacions contradictòries), cal fer tot el que sigui necessari per tal de salvaguardar el control del refugi i la seva utilització per part de tots els muntanyencs.

I ja posats, crec que tenim dret i seria bo que apart d´un miserable comunicat a la web de la FEEC en el qual surt a licitació la plaça de guarda de l´esmetat refugi, també diguessin alguna cosa del perquè d´aquesta licitació. Si tot s´està fent con s´ha de fer i no hi ha res a amagar, dons transparència, siusplau, transparència.

Jo per la meva banda, ja he enviat el missatge a la FEEC amb la frase SALVEM CERTASCAN i unes quantes frases més.

Salut,

Pere

(Post Editado: 24-1-11 21:04:40)

Tuesday 25 january 2011 - 10:40
Comentari crític de l´oposició a l´actual directiva de la FEEC

http://palestraexcursionista.wordpress.com/2011/01/21/salvem-el-refugi-de-certascan/

Tuesday 25 january 2011 - 11:55
La unica informacio que tenim es al del guarda, per tant, a ella hem de fer-li cas.

Els propietaris de la muntanya no han dit ni "mu" i el que calla otorga.

Jo personalment pense, o be que la junta de la feec son uns incompetents o be que hi ha algo que no sabem i que fa mala pinta, perque si el refu es d´endesa i hi ha una concessió fins el 2019, no entenc on esta el problema en continuar amb el refu, almenys fins el 2019.

Si podem fer alguna cosa a nivell de club, perfecte, sino, ens quedarem sense un altre refugi.

A banda consideracions legals, del tipus.... Quanta pasta ha posat l´administració en aquest refugi per a que ara es llenci tot a mans privades? Com pot ser que la FEEC no es posi a treballar amb tots els mitjans per a defensar els interessos dels muntanyencs que evidentment passen per la existencia del refu?

Què?? fem algo, o els regalem el refugi a aquestos propietaris-avariciosos??

I la FEEC, quina es la seua postura oficial? Com es que no ens mantenen degudament infomats?

Boicotejem la porta del cel i la zona de certascan??

Tuesday 25 january 2011 - 13:27
Com a CE Maspujols, hem demanat la seva postura a la FEEC, ens han contestat que en breu penjaran a la seva web, els aclariments oportuns.
Tuesday 25 january 2011 - 13:59
Esperarem amb ansia la resposta de la FEEC, però ja et dic que, almenys a mi, els costara de convencer, perque vaja telaaaaaaaa amb la FEEC

Tuesday 25 january 2011 - 14:15
A aquestes alçades la FEEC només té un camí i és el de la trasnparència total i respondre al que se li demana, que faci públiques les actes i doni sortida a tot el material que tingui fent-lo arribar a mans dels clubs i dels federats.
Tuesday 25 january 2011 - 14:24

Fent una mica de memòria, analitzant el que he llegit i el que m´agradaria haver pogut llegir però no he pogut (per omissió de la FEEC), em faig una idea, no se si del tot correcta, del que està passant:

- Els "propietaris" de la muntanya a on està el refugi ja van deixar clares les seves intencions quan fa uns anys van posar una cadena per barrar el pas de vehicles per la pista d´accés, incloent el vehicle del propi guarda.

- El guarda del refugi (l´Alejandro Gamarra), més que no pas la FEEC, els va  plantar cara i va aconseguir que un jutge reconegués el dret de trànsit del vehicle que fa l´aprovisionament del refugi. Des de llavors, em sembla que les relacions del guarda amb els "propietaris" han sigut conflictives.

- I entre tant, els "responsables" de la FEEC s´ho miren tot des de lluny, com si el tema no fos amb ells. I amb aquesta passivitat o connivència, induïda per ves a saber quins foscos interessos, no fan si no reforçar la posició dels "propietaris". Tant es així que finalment han escapçat el refugi, rescindint el contracte del Alejandro Gamarra.

Resumint:

- Els "propietaris", moguts per l´avarícia, demanen el que diuen que és seu. Es podria arribar a entendre, dons la pela és la pela....

- Qui en te els drets d´utilització, la FEEC, no fa res per preservar a quests drets (si es que fan alguna cosa, que ho digin, que ja va sent hora de saber ...). Fins i tot aplana el camí als "propietaris" carregant-se a qui els planta cara.

Vosaltres mateixos, però jo crec que està bastant clar a qui hem de demanar explicacions i responsabilitats: la FEEC.

Jo també soc del que pensen que hauríem de fer alguna cosa en conjunt, però la veritat, no se ben be el que.

Salut,

Pere

Tuesday 25 january 2011 - 14:47
Acabo de llegir el comunicat de la FEEC. A mi em sembla del tot insuficient.
Resumint: el Novembre passat es convoca al guarda a una reunió i com no es presenta el següent pas és notificar per burofax la no renovació.
Això no s´ho empassa ningú i fins i tot si fos veritat ho trobo inacceptable.
Jo segueixo demanant que la FEEC proporcioni les actes de les reunions i que a més expressi clarament quina serà la política envers les trabes dels propietaris de la muntanya.

Tuesday 25 january 2011 - 15:11
A falta de l´altre versio..........estic amb pemomo 

Que es podria fer..............no se..........potser intentar que els medis audiovisuals es fagin reso......per que de moment a internet i a els diaris poca cosa s´ha vist, totom sabem del rero que te la caixa cuadrada...........igual a traves d´algun club es podria fer arribar la noticia als matins de tv3, al Cunì li agrada posar temas actuals al programa, o que el mateix guarda fos qui ho fes arribar.

Tambe es podria fer algun tipus de manifestacio, no a Certasan per que no tindria gaire reso, mes aviat a davant de la seu de la FEEC, segurament els hi faria mal.

Jo no soc ningu per tira alguna cosa d´aquestes endavant, segurament a traves dels clubs es podria fer s`hi es posen dàcord.

salu2

PD. Acabo de veure la resposta de idaho, no fa mes que referma la meva idea de que tindriem que intentar alguna cosa.

Tuesday 25 january 2011 - 16:15
Idaho, on has llegit el comunicat de la FEEC? M´agradaria llegir-ho. Ens pots posar el link??

Gracies

Tuesday 25 january 2011 - 16:25
Jo el tinc en pdf perquè me l´han enviat des de l´Associació de guies interpretadors del Parc Nacional. Si em deixeu el correu us el puc enviar. No sé com penjar-lo.
Salut

Tuesday 25 january 2011 - 16:38
Ho podies penjar al teu bloc

HO dic mes que res perque si tots comencem a demarnar-ho, sera un sidral per tu!! jejejej

I si no pots/vols penjarho al teu bloc, envia-m´ho al meu

Gracies

Tuesday 25 january 2011 - 16:43
Aquí teniu el comunicat que ha envita per mail la FEEC

https://www.madteam.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=2656.0;attach=1959

Tuesday 25 january 2011 - 16:58
Val, ja tinc el comunicat i ho he llegit i rellegit.

HI han coses que, certament, em fan pensar que la FEEC ens tracta de capullos.

Despres de 28 anys, al Jan s´ho treuen de sobre amb un burofax, i perque no ha anat a una reunió???. Molt be, si senyor. Visca l´excel·lencia.

Com que la FEEC s´ho monta tant be, i son tant guais i miren tant pels muntanyencs, reconeixen (ara) que la FEEC te la gestió fins el 2019 per cessió de Endesa, i clar per això han obert un "concurs" per veure qui es queda la gestio del refu, fins el 31 de desembre de 2011. I dic jo: si ja tenim un guarda que ho fa de puta mare, perque tot aquest merder???? Trec al guarda que ho fa be, i vaig a posar a un que no se com ho farà ni qui és, i que solament estarà fins el 31 de desembre...., amb lo qual despres, ja farem el que ens doni la gana.

Ni rastre dels propietaris, ni rastre de les suposades sol·licituts de reunio de Jan amb la FEEC ni amb Lladorre, ni una paraula de l´actitut dels propietaris.......

No ens estan dient la veritat.

Algú es juga alguna cosa amb mi, a que dins d´un parell d´anys, tenim refugi privat??????

Tuesday 25 january 2011 - 18:08
Crec que el silenci inicial i la incoherent nota de la FEEC, només fan que fer mes grans les sospites, que estan fent quelcom malament. La FEEC esta agafant un rumb que a molts no ens agrada i on les entitats excursionistes tenen la darrera paraula. Espero si no recapaciten en aquest despropòsit, s´esmeni en la propera assemblea.
Tuesday 25 january 2011 - 18:59
Veig que el mirlo ja ha penjat el comunicat. Suposo que a mi la FEEC me l´ha fet arribar perque els vaig enviar el mail de protesta.
Tuesday 25 january 2011 - 19:09

Bé..., just abans de publicar el meu anterior missatge he escorcollat la web de la FEEC pr veure si hi havia alguna mena de comunicat, però no l´he trobat.

Ara ja sabem el que diu la FEEC i, la veritat, el comunicat m´ha semblat una mica "lleuger" en contingut, redactat en el mateix to i llenguatge que fan servir els polítics. Ens diuen el que volem escoltar, però no parlen de fets concrets per tal d´aconseguir els objectius dels quals parlen.

S´han desfet del guarda perquè se´l va convocar a una reunió i no es va presentar. Després van intentar mantenir una altre reunió i tampoc va ser possible per culpa del guarda, que no es deixava veure......

Ara cal esperar a veure que diu l´Alejandro Gamarra del comunicat de la FEEC, si es cert el que han dit, per quina raó no es va reunir amb ells, si és cert que es van intentar altres reunions, ...etc.

No se qui te raó en tot aquest tema. Segurament ningú dels implicats la te al 100%. Però el que sí se es que no m´agrada com actua la FEEC i que mentre el guarda i la FEEC s´esbatussen, els "propietaris" de la muntanya i futurs propietaris del refugi s´estan fregant les mans. Quin fàstic!

Salut,

Pere

Tuesday 25 january 2011 - 19:22
La nota ara esta publicada a la web de la FEEC.

El guarda fa dies que va fer pública la seva versió i dista bastant de la de la FEEC:

CRONOLOGIA
- L’any 2000, la FEEC demana una clau per poder accedir al refugi de Certascan per la pista
i els propietaris de la muntanya de Ison i Estallo els hi neguen. Els propietaris no deixen las
clau ni al Parc Natural de l’Alt Pirineu, ni forestals, ni Ajuntament, ni cap veí del poble. Les
úniques persones amb clau són Endesa i el guarda del refugi que va haver d’anar
personalment a judici per reclamar el seu dret de pas.
-  Han denegat el pas i el dret de senyalitzar el GR interfronterer al Consell Comarcal. Quan
el Parc Natural ha restaurat el pont de Broate per accedir a aquest refugi va haver de pujar
tot el material amb helicòpter perquè no els hi van deixar ni tocar les pedres del riu, ni
passar per la pista.
- El 2010 propietaris de la muntanya de Ison i Estallo demanen una reunió amb Endesa i la
Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya, per tal d’exposar el seu malestar amb el
guarda del refugi i amb la hidroelèctrica per la cessió del refugi a la FEEC quan consideren
que li havien d’haver donat amb ells. De fet ja havien expressat anteriorment que si el
refugi està als seus terrenys, és seu.
- Respecte als arguments per promoure la queixa en contra del guarda exposen que té dos
rucs al voltant del refugi i se’ls menja les pastures, que el guarda deixa la clau de la cadena
a tothom per pujar per la pista i que trenca el cadenat. És veritat que el guarda té dos rucs
al refugi, però totalment fals, com pot corroborar el personal d’Endesa que puja sovint a la
zona que ni deixa la clau més que a la seva dona i a l’ajudant que té contractat, i que la
cadena no està trencada mai.
- El guarda del refugi s’assabenta de casualitat d’aquesta reunió i convoca al President de la
FEEC i al representant del comitè de refugis per explicar-los la problemàtica de la zona,
mostrar els documents de propietat del refugi, etc. Només acudeix en Fermí Marco i el
president Daniel Planas no apareix. Per evitar problemes els aconsello que demanin a
Endesa escripturar el refugi a nom de la FEEC.
- Endesa fa un correu a la FEEC exposant: que davant les queixes dels propietaris en contra
del guarda, la FEEC atengui aquestes queixes. El mateix cap de zona d’Endesa Carles
Farré es sorprèn de la celeritat en que el Vicepresident de la FEEC, Josep Mª Peixò
accepta tot el que demanen els propietaris sense qüestionar res.
- La FEEC fa una reunió amb els propietaris de Ison i Estallo i acorden trencar el contracte
de Endesa amb la FEEC per passar el refugi als propietaris de la muntanya, i aquests
deixarien l’explotació del refugi a la FEEC si fan fora al guarda del refugi.
- Segons diuen els propietaris de la muntanya el refugi es seu i si no fan fora al guarda els
propietaris de la muntanya els hi trauran el refugi.
- En una reunió informal Josep Mª Peixò i Toni Borràs expliquen al guarda que els propietaris
de la muntanya els han donat un ultimàtum i que volen que marxi: es el refugi o ell. També
li expliquen que aquest es l’únic motiu. Argumenten que això no té cap altre solució
possible i no cal donar-li voltes.
- El guarda els explica que la propietat del refugi i els terrenys es ben clara, ja que estan
documentats en escriptura notarial a nom de Endesa, i que voldria parlar amb l’advocat
federatiu, per mostrar-li els documents que ho acrediten, mai han volgut que parli amb
l’advocat de la FEEC.
- També argumenta el guarda que si trenquen el contracte com volen fer, la subvenció de
55.000.000 milions de pessetes que van rebre del Consejo Superior de Deportes l’hauran
de tornar, sembla que no els preocupa haver de tornar els diners i segueixen amb la seva
idea de trencar el contracte que assegura la cessió del refugi com a mínim fins el 2019 per
fer un utòpic contracte amb els propietaris.
- El guarda aconsegueix parlar telefònicament amb el president de la FEEC en el que
expressa el malestar amb en Peixò degut a que considera que no està representant de
forma acurada els interessos de la FEEC ni de la comarca ni del guarda, i que vol un altre
persona que s’ocupi de portar el cas. També pregunta si hi ha alguna queixa respecte a la
gestió personal al refugi i li diu que no, únicament existeix la queixa dels propietaris de la
muntanya.
- El guarda del refugi es reuneix amb l’Ajuntament de Lladorre i aquests expressen la seva
gran preocupació, ja que tota la iniciativa i treball de La Porta del Cel depenen del guarda i
del servei que es pugui oferir al refugi, i veuen com els propietaris de la muntanya volen
tornar a reviure els enfrontaments que van haver a la comarca l’any 2000. L’Ajuntament
sol·licita per la bona gestió portada a terme pel guarda des de fa 28 anys, tant a Endesa
com a la FEEC que es segueixi amb el mateix guarda.
- El guarda i l’Ajuntament de Lladorre es reuneixen amb Endesa i aquesta expressa que la
cessió del refugi a la FEEC expira l’any 2019 i que mantindrà aquesta cessió fins la data
indicada, diguin el que vulguin els propietaris de la muntanya. Endesa aposta també per fer
una reunió entre el guarda i els propietaris de la muntanya per llimar diferències i que es
solucioni tot de forma dialogada.
- La FEEC no vol ni sentir parlar d’una possible solució de diàleg i segueix volent que marxi
el guarda perquè els hi diuen els propietaris de la muntanya i segons en Peixò aquests són
els propietaris del refugi. El guarda demana un ajornament en la decisió de la FEEC tal i
com ha aconsellat Endesa mentre tant es fa aquesta reunió amb els propietaris, i Peixò li
denega, diu que no hi ha volta de fulla i que serà immediat.
- Finalment el guarda aconsegueix parlar telefònicament amb en Jordi Merino que li
assegura que parlarà del tema en junta. El dia següent li diu al guarda que la Junta ha
accedit a les pretensions del guarda per fer una reunió entre totes les parts implicades.
- Uns dies després la FEEC envia un burofax al guarda avisant-lo que ha de deixar el refugi.
Ni Jordi Merino ni Dani Planas contesten els correus electrònics ni el telèfon al guarda que
els vol preguntar què ha passat amb aquesta reunió.
- La FEEC comunica telefònicament a l’Ajuntament de Lladorre que no vol fer cap reunió ni
amb ells ni amb el guarda.
PREGUNTES
- Per què la FEEC accedeix a les pretensions dels propietaris de la muntanya i en
canvi no fa cap cas ni a Endesa ni a l’Ajuntament?
- Si ara el contracte està a nom de la FEEC i el vol trencar per la pressió dels
propietaris de la muntanya, quines eines podrà utilitzar la FEEC quan el contracte
el tinguin els propietaris?
- La FEEC afirma que els propietaris de la muntanya són els propietaris també del
refugi. Com poden dir això si hi han escriptures públiques del refugi a nom de
Endesa? Si com afegeix després el problema són els terrenys, (que també estan
escripturats a nom de Endesa) en últim extrem no saben el dret que té Endesa de
compra dels terrenys com a propietària del refugi?
- Per què la FEEC es nega totalment a fer una reunió amb l’Ajuntament, Endesa,
guarda i advocats?
- Quan ja havien pres la decisió de fer-me fora el 28 d’octubre, perquè la Junta ho va
amagar a l’Assemblea d’Entitats del 27 de novembre? No els sembla prou
important la possible pèrdua d’un altre refugi? No es subestimar al màxim òrgan de
decisió federatiu?
- Quan els propietaris de la muntanya li diguin a la FEEC que volen explotar ells el
refugi o que el volen tancar, o..... que podrà fer la FEEC? No només perdrà el
refugi, si no que potser tampoc el podrà utilitzar ningú.
- Quan els propietaris de la muntanya es neguin com ja han fet anteriorment a
deixar-los la clau de la cadena, què farà la FEEC?

Tuesday 25 january 2011 - 19:24
Avui he parlat amb un amic sobre el tema, i donant-li un parell de voltes jo ho veig així:

1.- S´acomiada el guarda de Certascan.
2.- El guarda fa el que pot per a defensar-se del que considera una situació injusta i a més alerta al col·lectiu muntanyenc de que la cosa pinta malament per a tots.
3.- Una de les parts -el guarda- aporta una sèrie de dades que sobre el paper semblen consistents i està disposat a mostrar les evidències que dónen suport.
4.- L´altre part -la FEEC- només proporciona un comunicat que no té cap ni peus. Fins i tot si tinguessin raó, la no assistència a una reunió no pot ser mai suficient per a acomiadar algú/cancel·lar un contracte. Tampoc nega que Endesa i l´Ajuntament de Lladorre hagin demanat de trobar-se.

Des del meu punt de vista la FEEC ha de començar per ser transparent i mostrar les actes.
A partir d´aquí, el col·lectiu de federats podrà jutjar amb més coneixement de causa.
Encara que la FEEC tingués raó, crec que també té l´obligació d´escoltar els federats i modificar decisions si així ho reclamem. En aquest sentit, abans que res crec que hem de contactar amb els nostres clubs, fer-los arribar les nostres inquietuds i implicar-los en el tema... insistint en obtenir una resposta, però essent el màxim d´objectius possible i sense recorrer a les emocions en la mida que sigui possible, no hem de donar peu a que se´ns prengui per uns sentimentals exaltats.

Finalment, i ja que forma part del que s´està discutint, la FEEC tindria que informar:
1.- dels plans per al refugi fins el 2019;
2.- de quina política pensa seguir respecte de les restriccions d´accés a la zona;
3.- dels plans per al refugi i l´accés a la zona després del 2019

i tot això amb un compromís clar, sense recorrer a generalitats i especificant dates límit.

Fins aviat!

Tuesday 25 january 2011 - 21:59

Gràcies per l´aportació, Coleman

La veritat és que entre aquesta cronologia documental i la merda-comunicat de la FEEC, no hi ha color...

Si realment les coses van anar així, això fa pudor de podrit i em reafirmo en l´idea de que hauria de rodolar més d´un cap entre els máxims responsables de la FEEC.

Salut,

Pere

Tuesday 25 january 2011 - 23:45
Poc mes que dir..quina poca vergonya!!
Si deixem fer això, el mes que ve pot ser un altre, i desp´res un altre....
Em pregunte ara QUIN MODEL DE REFUGIS VOL LA FEEC? i si DEFENDRÀ A CAPA I ESPASA LA XARXA EXISTENT?

En la meua opinió el paper de la FEEC hauria de ser la defensa del col·lectiu muntanyenc en tots els seus aspectes, i entre ells, l´existencia de refugis de qualitat, arreu del Pirineu Català, tant lliures com guardats, però gestionats/propietat de la FEEC, dels muntanyers que la formem. I en cap cas ser pasiva o inclús facilitar la perdua de cap refugi de la xarxa.

Si la FEEC no ès capaç d´això...uffff...S´haurem de mobilitzar els muntanyers, com ara en aquest cas de Certascan.

Salut,
Oroneta

Tuesday 25 january 2011 - 23:58
Jo no volia intervenir fins a conèixer el punt de vista de les dues parts, perquè de la versió de l´Alejandro Gamarra en tenim tota la informació, però sempre hi ha una altra cara de la història. Dit això, si tot el què ens pensa oferir la FEEC és aquest comunicat tan curt i ambigu, crec que ja m´he n´he format una opinió... i la FEEC no en surt gaire ben parada.

La veritat és que mai no he estat gaire al cas de les polítiques internes de la Federació, però aquesta manca de transparència em sembla lamentable. Si tenen un bon motiu per a actuar com estan actuant, que l´expliquin! Com ha dit en Rapaz, sembla que ens prenen per idiotes.

Crec que si hi ha iniciatives a nivell de clubs, aquestes tindran més pes que les que podem emprendre a nivell particular. Jo no tinc gaire idea de com actuar en aquests casos però m´adheriria a una iniciativa que exigís que la FEEC fos transparent i ens expliqués exactament què es cou a sota d´aquest embolic...

Wednesday 26 january 2011 - 09:06
Bon dia. Resposta del guarda al comunicat de la Feec:

Hola amics.
No se si ens hem de dedicar a donar comunicats uns i altres, però ara de
moment contesto  les falsedats d´aquest de la FEEC i que ells aportin les
actes de Junta per demostrar que és com diuen. En tot cas no han despertat
si no es després del vostre recolzament.
De moment no ha canviat res i hem de seguir lluitant. Augmentem la pressió
amb nous mailto:feec@feec.cat;salvem@certascan.com i respostes al
facebook.
El 18 d’octubre Peixò i Toni Borràs en comuniquen que he de marxar del
refugi i no hi ha  cap altre solució , els propietaris els obliguen i es
el refugi o jo.
El 29 d´octubre la Junta de la FEEC decideix fer-me fóra. Primer em fan
fóra i per quin motiu i desprès es volen reunir?
El 12 de novembre rebo una carta misteriosa ja que no porta signatura
convocant-me a una reunió a Barcelona. Truco a la FEEC i em diuen que no
saben res.  Escric a la FEEC i a refugis  per saber amb qui m´he de
reunir, ja que el responsable de refugis sempre em diu que ell no pot
decidir res. El dia de la reunió a les 12 h 30´ un correu de la FEEC em
confirma que la reunió serà amb un responsable de refugis. Quan ho veig ni
tinc temps d´arribar ni es amb ningú amb capacitat decisòria, com jo havia
demanat.
Ajuntament de Lladorre i jo mateix seguim demanant una reunió amb Endesa,
FEEC, advocat federatiu i jo mateix i Jordi Merino em confirma que la
Junta del 18 de novembre ha acordat reunir-se amb tots.
El 19 de novembre Endesa confirma a l´Ajuntament que mantindrà el
contracte amb la FEEC fins el 2019
El 27 de novembre es fa l´assemblea d´Entitats i no expliquen res del tema.
El 10 de desembre em comuniquen que no volen comptar amb mi, i de fet
Jordi Merino deixa de respondre ni al telèfon ni als correus, però si
contesta a l´Ajuntament de Lladorre i els diu que no volen fer cap reunió
amb ningú.
El 14 de gener pengen a la web de la FEEC que busquen guarda
El 21 de gener a la nit enceto la campanya al facebook
El 24 de gener escriu l´advocada de la FEEC a la meva dient-li que es
volen reunir amb ella.
Quina casualitat que no es fins que ha començat el rebombori que la FEEC
es desperta i vol parlar, malgrat que abans ja busquen guarda pel refugi
Jo no he dit mai que la FEEC vulgui tancar el refugi, però quan li regala
als propietaris com volia fer, seran ells els que ho decidiran
De tot això tinc totes les proves que ho demostren

Saturday 29 january 2011 - 18:06

Jo acabo d´enviar una carta al President de la Generalitat a través de la web Gencat/ Departament de presidència, animo a tothom a fer el mateix perqué la veu dels muntanyencs sigui escoltada i no permetin aquesta injusticia.

Salut.

Saturday 29 january 2011 - 18:58

Bona idea Metforall

Jo acabo de fer el mateix. Es una cosa molt fàcil de fer i que pot ser....

Però alerta, penso que aquí no es tracta d´inundar el Dep. de Presidència amb correus_e d´una frase, sino de fer una petició concreta, raonada i absolutament educada/respectuosa (no dic que els correus_e a la FEEC no hagin de ser així). Si no mantenim les formes, els correus al President només arribaran a la paperera.

Salut,

Pere

Saturday 29 january 2011 - 19:04
Algu s´animaaaaaaaa????

http://www.madteam.org/smf/index.php/topic,2660.msg9913.html#msg9913

Monday 31 january 2011 - 14:12

Algú pot explicar quina és la situació actual del refugi?

Está obert?

Qui és el guarda, l´Alejandro (en "temps de prórroga) o hi ha un de nou?

Salut,

Pere

Monday 31 january 2011 - 16:16
Al facebook parlar amb algu i li comentar que aquest cap de setmana pujara al refugi, es el que hem va comentar...que teniar gent aquest finde.

La petició de la FEEC de curriculums finalitzava el dia 15 de febrer....m´imagino que mentrestant el guarda sera ell.

Monday 31 january 2011 - 16:52

Els qui realment fan i desfan a la FEEC son el Jordi Merino Urbano i el Josep Maria Peixó Ceracols. El Daniel Planas Perpiñà es va posar davant, per donar mes bona imatge a la candidatura. Pel mig es parla de la expulsió de la FEEC de l´organisme que organitza les curses de muntanya. De vinculacions amb Top 30...

(Post Editado: 31-1-11 16:53:12)

Monday 31 january 2011 - 21:26

Per cert.... estem dirigint totes les crítiques i pressions cap als dirigents de la FEEC i ens hem oblidat dels "senyors" propietaris de la muntanya que s´han autoproclamat "propietaris" també del refugi.

Deixarem que continuïn fregant-se les mans tranquilament mentre la FEEC es carrega al guarda del refugi i nosaltres empaitem als dirigents de la FEEC?

No es pot fer res?

Salut,

Pere

Tuesday 1 february 2011 - 08:29

Amics del Mad Team. Moltes gràcies pel vostre suport al refugi de Certascan

i la meva gestió. A veure quan desperten els altres clubs com ho heu fet

vosaltres.

Només era per respondre que el refugi èl seguiré portant jo mentres pugui, i en últim extrem la decisió l´haurà de prendre un jutge, ja que ni la FEEC ni la seva advocada fa dies que no diuen res. O sigui

segueixo treballant mentres no hagi resolució en ferm al respecte, i aquesta

potser trigui temps

Ja poden tobar els guardes que vulguin que mentres jo estigui a dins no pot

entrar ningú. I la FEEC ja m´explicarà quina clau de la cadena per pujar li

deixarà a un hipotètic nou guarda. Potser li demanarà als propietaris de la

muntanya? Ja ho va fer el 2000 i no li van donar. Si no han pactat ni tenen

res a veure amb els propietaris de la muntanya, coms´ho faràn quan haguin de

fer obres al refugi, puja i baixar cada cap de setmana als obrers amb

helicòpter? O els faràn caminar 4 hores....

En tot cas la història de ciència ficció creada per Josep Mª Peixò, no té

desperdici.

Si teniu algún dubte concret enteu al facebook Salvem Certascan a

demanar-ho, ja que em resulta impossible seguir tots els blogs, foros i

demés

Tuesday 1 february 2011 - 08:54

Tuesday 1 february 2011 - 09:43
Jo encara diria més, 

Tuesday 1 february 2011 - 09:47
Tal i com jo ho veig, qui ha de fer gestions per a salvar els obstacles que posen els "amos" és la FEEC.
Si no, quin sentit té la federació si som nosaltres qui ho ha de fer tot a nivell individual?
El meu enfocament és que a la FEEC li estem reclamant una sol·lució a un problema que inclou tant l´acomiadament del Jan, com la política de refugis i la defensa dels nostres interessos enfront de terceres parts (siguin propietaris, administracions, etc).

Tuesday 1 february 2011 - 10:52

El problema de Certascan es complex, per començar cal una federació on els seus dirigents sentin la muntanya i no que siguin purs administradors de negocis. A partir d´aquí cal parlar amb les administracions, que son les úniques que poden fer quelcom al respecte. Per tant hem de començar per dir als dirigents de la FEEC el que volem i el que no... i això passa per que es convoqui una Assemblea. Que en pensa el vostre club ? Heu parlat amb el president del vostre club ?

(Post Editado: 1-2-11 10:52:32)

Tuesday 1 february 2011 - 13:59

Sí, estic d´acord que la nostra primera línia de presió a d´anar dirigida a la FEEC i que, a més a més, hem de canalitzar les nostres forces a través dels Clubs. Però això no treu que l´inici del problema és l´avarícia d´uns particulars, recolçada, pel que sembla, pels interessos, també particulars, d´alguns dirigents de la FEEC.

Per cert, jo soc soci del C.E. MadTeam, el qual està tenint una actitud crítica i activa en tot aquest problema.

Salut,

Pere

Tuesday 1 february 2011 - 14:30
Jo sóc de dos clubs.
A tots dos vaig demanar per aquest tema.
D´un estic molt orgullós (C.E. Madteam).
De l´altre (UEC Sants) encara espero resposta (he de tornar a insistir).

Però no se perquè, tinc la sensació que la majoria de gent fa un crit per a quedar bé i res més.

Tuesday 1 february 2011 - 16:31

nou comunicat de la FEEC:

http://www.feec.org/Noticies/noticia.php?noti=5799

Salut!

Tuesday 1 february 2011 - 18:27
Res de nou al comunicat de la FEEC. Segueix sense donar el motiu pel que vol fer fora el guarda, que va treure de la ruïna el refugi i l´ha dut correctament durant 28 anys. Fins ara tot el que he llegit son comentaris favorables al Jan.

Tuesday 1 february 2011 - 19:57
idaho,
desgraciadament, si la UEC de sants nomes ha rebut la teva "peticio" de informacio, tampoc te per que anar corrents. Si te xxx socis i nomes es queixa un... malament rai.
el problema es que a la majoria els importa un  pito. per aixo la FEEC actua amb bastante impunitat. tots calladets, les licencies rapidet i qui dia passa any empeny.
que un guarda es rebota i la lia? calladets... que el temps va passant i la gent al final. s´ oblida.
es una merda, pero es aixi.
si la gent no apreta... nosaltres poc podem fer a nivell particular, mes que queixar-nos

Tuesday 1 february 2011 - 21:54
Be, se´ns planteja el tema com una simple qüestió de conveniència. Es a dir, que no hi ha cap motiu perque ens preocupem del model de gestió dels refugis.

El que no entenc és, que si això és així; que pinten els "propietaris" dels terrenys i l´ajuntament????.
Sobre aquesta questió, tampoc ens expliquen qui es realment el propietari del refugi, perque vaja, si endesa ha fet un contracte de comodat, endesa es la propietaria (i no els pretesos propietaris), per tant, és amb endesa en que ha de parlar la feec i solicitar que el termini fins el 2019 s´allargui quan mes millor, per continuar amb la gestió com ara. Continue sense saber que pinten aleshores el pretesos propietaris (que ja ens ha dit la Feec que no ho son), pero be, supose que no tindre resposta......(això pel que fa a la titularitat de la concessio o del refugi)
Pel que fa al guarda:
Diuen que fan fora al Jan, "per optimitzar la gestió i garantir una millor atenció"!!!!! Uy uy uy, per optimitzar la gestió, se´m ocorren moltes coses xungues, com per exemple, una "central de reserves" gestionada de forma privada, que supose que és per on van els tirs.
I es que en el fons, si tot el que al·leguen és cert i no tenen res que amagar, hens han de dir quines son les causes de fer fora al guarda, perque si no, solament tenim una sola versió, i ens estan impedint indirectament formar-nos una correcta opinio de l´assumpte a causa de la falta de informació; han de ser hiper-transparents i concretar-nos quina és la politica de refugis de la feec a mig i llarg termini i si hi ha la intenció de gestionar els refugis a través d´empreses; Vaja, això pense que es lo minim, que es el que els estavem demanant.

Per tant, que és això de que no es pot parlar mes del tema perque el tema està en mans de l´assessoria jurídica??? Això fa un tufo que pa que! d´això es te que parlar, i molt (que cara mes dura)

Es que en el fons es tant senzill.................primer de tot que ens informen correctament, per a que no tingam la sensació de que ens amaguen les coses, i que no ens diuen la veritat.

Despres, amb una opinio fruit d´una informacio correcta i no parcialitzada, si cal demanar explicacions es demanen. I si veiem que el Jan s´ha columpiat i que no ens ha dit la veritat, doncs ja vorem que passa. El que ocorre es que com que no tenim informació per part de la feec, doncs tenim que elucubrar i creure´s la versio del Jan i de l´ajuntament (que no es poca cosa). I la feec ens continua tractant de idiotes.................

PD: rellegint el comunicat, trobo que es d´una barra enorme, justificar la nova concessió del refugi, dient que el nou guarda estarà fins el desembre. i despres què? La "central de reserves" de mi amigo o de mi cuñaaaaaoooo!!!

Això no te cap sentit. Si em digueren que el Jan esta fins el desembre i despres comença la central de reserves, tindria un sentit, pero es que estem parlant de 9 mesos; van a posar a un nou guarda per a 9 mesos???? aIXÒ ÉS LÒGIC??
estos tios se pensen que som imbècils........VINGA VA!!!!

Tuesday 1 february 2011 - 22:02

Bé, aquest comunicat de la FEEC te una mica més de "substància" que l´anterior, però només un mica i encara no em tranquilitza. Si el contingut del comunicat el contraposem a:

- Els comunicats/dades aportades pel guarda A. Gamarra.

- El comunicat de l´Ayuntament de Lladore, fent costat al guarda.

- El recolzament de la resta de guardes de la FEEC al guarda.

- El recolzament de molts i molts amants de les muntanyes (tots, tots s´han deixat manipular ?

.... llavors les coses continuen sense encaixar.

Segons el comunicat de la FEEC, el refugi ja està salvat. Millor dit, no cal tan sols fa falta salvar-lo . Esperem a veure que hi diu el A. Gamarra, dons la FEEC l´acusa amb tota claretat de voler manipular-nos a tots en favor dels seus interessos. I aquesta acusació es mereix una resposta contundent.

Salut,

Pere

Wednesday 2 february 2011 - 09:19
Aixo de la central de reserves fa moltisima pudor, el refu de Certescan ja fa temps que es pot reservar on line aomb el portal de reserves que e svan currar la gent de Pirineos3000

Y que la FEEC no va fer ni putu cas... per ara sembla que volen fer alguna mena de xanxullo..... tot plegat algo dins la FEEC fa molitisima pudor. Han fet for a a gent molt valida que portava molts anys per a ficar als seus enxufats y que ho estan fent com el cul. Ja el proces electoral va ser vergonyós... molt vergonyos

Wednesday 2 february 2011 - 09:48
Amb la presió que vaig fer sobre Endesa, però sobretot gràcies a l´Ajuntament, ja que a mi sol suposo que no m´haguèssin escoltat, Endesa ja ha afirmat que diguin el que diguin els propietaris mantindràn el contracte fins al 2019 amb la FEEC. Tenim temps pe preocupar-nos de que Endesa segueixi amb la FEEC.
Wednesday 2 february 2011 - 09:57

Hola de nou amics.

Aquest 2º comunicat enviat per la FEEC el trobo encara menys esclaridor que el primer, i això si han afegit acusacions que no sabem que volen dir.

·         Que jo sàpiga ni he incomplert cap obligació contractual ni he tingut comunicats de cap queixa, ni per part de la FEEC ni dels usuaris federats o no. Ans al contrari com es prou evident al facebook.

·         Si tal com volen fer creure, només vaig a mobilitzar la gent per propi benefici, perquè l’Ajuntament de Lladorre admet que hi ha hagut pressions de particulars i que amb aquestes actuacions es pot perdre el refugi? No sé quins canvis hi ha hagut en les pretensions de la FEEC en relació al refugi, però em vam comunicar que volien que marxés  no per cap problema amb mi sinó per les pressions dels propietaris de la muntanya.

·        Sempre he demanat que exposin les actes de Junta on es van prendre aquestes decisions i, si es que afirmen la veritat, no es tant difícil mostrar-les. En comptes de fer tants comunicats amb paraules falses i buides haurien de ser més transparents amb els clubs i ensenyar-les-hi.

Gràcies

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies