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Escalada

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Thursday 1 july 2004 - 17:31:32

Haus-Extrems, en la Mòmia de Montserrat

Hola a tothom!

El pasado domingo fuimos a escalar a Montserrat (zona que todavía no conozco mucho...), y decidimos hacer la Haus-Extrems, en la Mòmia.

El primer largo lo hicimos bien (todo y que a mi me parece que los seguros estan lejíiiiisimos...).

El segundo largo, que es una chimenea (el libro marcaba 6a...) me empotré ahí dentro, empecé a subir (o a reptar...), pero al no ver ningún otro seguro... no lo vi nada claro, y decidimos bajar.

Alguien sabe si ese largo tiene algun seguro? Porque llevávamos algun friend, pero era demasiado ancho...

Por suerte, pudimos ir a hacer una vía en la "trompa" de l´Elefant...

Alguna recomendación de vías chulas (y asequibles para "novatos" en Montserrat)?

Gràcies, i bones escalades.
6Q

  

expandir todo contraer todo 8 Respuestas Última respuesta Tuesday 13 july 2004 - 18:12

 
Thursday 1 july 2004 - 23:48
Per fer el segon llarg de la Haus-Estrems necessites "valor y coraje", és a dir el grau de 6a sobradet i no posar-te nerviós en veure molts metres de corda que no passen per cap mosquetó. En aquesta tirada només hi ha 2 parabolts. Si vols posar algun altra assegurança hauràs de dur algun friend del número 20 perquè la fissura és de pam i mig d´amplada.
Vies fàcils? Si compres la guia de Sant Benet, la de Gorros,el llibre d´en Picazo... o entres a www.kpujo.com trobaràs quantitat de ressenyes amb vies fàcils.

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Friday 2 july 2004 - 12:21
Si te interesan reseñas y vías de la zona .....puedes entrar en http://www.geocities.com/Yosemite/Canyon/4406/montserrat/stbenet.html  

Muchas vías...muchas reseñas....The Wall en el Elefant es una vía de un grado más "asequible" y bien equipada....                     A disfrutar...!!!!!  Pekas

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Friday 2 july 2004 - 16:13
Gràcies als dos!

I és veritat, que fa falta "valor y coraje...", però a cabassos!! per fer aquell llarg...

Fins aviat! (era la primera vegada que hi feia algun comentari, però segur que no serà la última!)

6Q

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Tuesday 6 july 2004 - 13:46
No ets l´unic que no va tenir valor i corage en aquest llarg, algun amic ho ha vist i s´ha baixat.
Com et recomanen, la "The wall" a l´elefant està força bè protegida i és molt assequible (màxim IV) (tot i que el primer burilillo costa de veure
Ara jo la que et recomanaria es la "Ven-suri-ven" d´agulles, equipada, variada i amb tope ambient, i a la fresca.

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Wednesday 7 july 2004 - 08:59
Yo no he hecho la Haus... aunque llevo muchos años escalando por Montserrat.
Para iniciarte en Montserrat te recomiendo que empieces por las vias de Gorros y Agulles. En la zona de St.Benet el grado pica un poco. Esos si, olvidate de muchos seguros en Montserrat... normalment alejan y suelen ser viejos, a menor grado de la vía, menos seguros!
Recomendaciones: "Sol Solet" a la Miranda de Can Jorba (muy fácil e hiper-equipada, una excepción en Montserrat)
"Aresta Brucs" a la Miranda de les Bohïgues, Agulla de l´Arbret, Saca Gran (Agulles)
"Adrià", "Carlos", "Opera Prima" al Gorro Frigi
"The Wall" a l´Elefant
"Francesc Casanovas i Pera" a Plecs del Llibre (lo más difícil és la aproximación, pero vale la pena por lo larga y bien assegurada que está)
Con esto ya tienes por donde empezar... Por cierto, cuando yo hice la Ben-Suri-Ven, no estava nada equipada (hace unos 3 o 4 años)

Todas estas vías con su descripción y croquis las puedes encontrar en www.ressenya.net

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Thursday 8 july 2004 - 19:45

Moltes gràcies (a los dos)!

Ya me he apuntado los nombres de las vías en nuestro dosier de "projectes"... Cuando las haga, ya os contaré que me han parecido!! (y de cuantas nos hemos vuelto a bajar...  ). La verdad es que tengo muchas ganas de escalar allí, por el ambiente, lo "largo" de las vías, los "paseos" entre seguros...

Bones escalades a tothom!
6Q


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Friday 9 july 2004 - 17:43
Hola, evidentment que hi han vies més fàcils en aquest sector: jo et faig una petita llista
Panxa del Bisbe (via del Davant) V- el 1er largo despues no mas de IV esta equip
Miranda de S. Benet aresta violi 3 llargs equip amb parabolts V en el 3er largo
Miranda de S. Benet Stradivarius 3 llargs 2 llargs el 2n de 6a (pero te´ls pots estalviar sortint per l´anterior via) comença en el mateix punt q l´aresta violí pero tira recta en comptes de la dreta
Prenyada Gomez Xalmet 5 llargs de 5 com a màxim (a exepció del 1er llarg lliure 5+, o AO) equip.
Prenyada Esperó magic creo q son 4 o 5 largos ideal para verano 5+ equip con buriles
La Trumfa via dels trinxats 2 llargs equipada amb parabolts 1er llarg 4+ i 2on 5- (jo sempre he trobat més difícil el 1er q el segon)
Momia  via normal (és fàcil pero muy bonita a pesar de tener un par de largos)
Momia Pirenaica 6 llargs equipada, però has de portar algun friend pel 4 llarg i els estrets (si no els portes el 2n llarg i 3er son 7a).
Momieta via normal 3 llargs equip amb parabolts 4+ max dificultat.
Bueno hay muchas mas la cerda al elefant esta equipada i no tiene mas de 4 ideal para verano.
Espero que te sirva de algo
un saludo
Mingo


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Tuesday 13 july 2004 - 18:12
I tant que em servirà!!

Moltes gràcies per la llista, ja me les he apuntat. Ja us explicaré què tal em va anant, o (vista la resposta de tota la gent -estic sorprès!!-) abans d´anar a fer-ne alguna que no en tingui massa informació, ja penjaré un post i a veure què em comenteu!!

Bones escalades,

6q

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