La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >material principiant

Escalada

volver al indice del foro.

Thursday 6 april 2006 - 12:42:56

material principiant

Hola,

soc nou en el mon de l´escalada sobretot pel que fa a tenir el meu propi material, per això necessitaria sapiguer quin és el tipus de corda recomanable per un principiant, i si a més m´aconselleu marques doncs millor!!!

PD: potser ja hi ha un tema al forum sobre això (el problema és que hi ha un fotimen de temes...), si voleu podeu dir-me quin és

gràcies

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Friday 7 april 2006 - 10:08

Thursday 6 april 2006 - 17:15
Bones, en el post no dius si tens alguna cosa de material (peus de gat) o exactament res. Suposo que el tipus d´escalada que fas és esportiva. Per començar a escalar el mínim imprecindible que has de tenir és un budrier, peus de gat, cintes exprés(com a mínim 8, més endavant ja ten compraràs més), casc força recomanable igual com una bossa pel magnesi. Obviamen necessitaràs corda i algun sistema d´assegurament. Si vas acompanyat amb gent experta és molt provable que ja tinguin grigri. I si vas també amb gent que comença, per la teva seguretat i la del company et recamo que te´n compris un(uns 60 peuros ).
Tornant al budrier, jo si fos tu no em liaria gaire, em compraria un senzil (roca, fixe) per uns 45 euros, i tens budrier per estona. Pel que fa a les cintes, tampoc em deixaria molts diners, ja que tens cintes desde 7.5 a 20 euros. I el casc busquen un que t´agradi i et sigui còmode, no t´intentis estalviar 15 euros d´un model a un altre i que després al cap d´un temps et rallis i te´n hagis de comprar el que t´agradi. Am els peus de gat et dic el mateix.

Perdona pel rollo que tacavo de fotre i si tens alguna altre pregunta no dubtis en fer-la. Salut i bona muntanya  

Kioba

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 6 april 2006 - 17:18
A, per cert, m´obidava un parell de mosquetons de seguretat, a poder ser HMS per la seva funcionalitat, un pel sistema d´assegurament(grigri, placa, vuit...) i l´altre per lligarte a les reunions alhora de fer el canvi,
Friday 7 april 2006 - 08:54
OK, gràcies Kioba, de fet tinc arnés, peus de gat, casc i bossa pel magnesi, però ara vull comprar-me c.exprés i corda i la veritat que la corda no se quin tipus comprar-me. Cap model en especial?

què són mosquetons HMS?

salut!!

Friday 7 april 2006 - 10:08
   Qué tal Delta?!

Para gustos, colores...
   Te doy dos pinceladas de las característcas más importantes de las cuerdas:
      Factor de caída: es la dureza de la caída siendo 2 el valor máximo. UIAA exige un mínimo a soportar de 5 caídas con un factor de 1,77 con masa de 80Kg.
      Fuerza de choque: impacto final que recibirá el escalador que ha caído. UIAA exige que el valor sea inferior a 12kN con factor de caída 1,77 y masa de 80Kg.
      Alargamiento dinámico: Alargamiento de la cuerda con la primera caída. UIAA exige que sea inferior al 40%

Después hay más características como: arista cortante, sistemas para que la cuerda sea hidrófuga, contra la abrasión, número de husos, trenzados más rígidos en los primeros metros de cada cabo... si quieres saber más tú pide.

De todas maneras, partiendo de la base que te dedicas a la escalada deportiva (que no lo sé), te recomiendo la Top Gun II de Beal. Más cara que las estándar pero para mi, la mejor que conozco.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies