La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >.... sobre l´Olga Frontera a Alós de Balaguer ....

Escalada

volver al indice del foro.

Monday 2 october 2006 - 12:54:36

.... sobre l´Olga Frontera a Alós de Balaguer ....

Hola a tothom!

Aquest diumenge ens vàrem acostar a fer l’Olga Frontera (V+)  a Alós de Balaguer.

La via és molt guapa, sobretot el tercer llarg , un mur mantingut de V, molt disfrutón.

Els creadors de la via, en R.Majó i J.Fronera (felicitats! ) vàren instal.lar la R3 al final d’aquesta placa, just abans d’entrar en la canal-diedre del següent llarg.

Les dues ressenyes que duiem, ens “aconsellaven” saltar-nos aquesta R (penjada i molt incòmode) i muntar-la sobre el primer spit del següent llarg (reforçant-lo), situat en un balconet molt més cómode i ampli, però ja “dins” de la canal ..... i així ho vàrem fer.

Que va pasar...?

Dons què, tot i saber que el següent llarg podia tenir algún tram amb roca delicada (mea culpa ), comentar-ho abans de sortir a la R, estar molt atents i preparats per reaccionar i anar amb molta, molta, molta cura (mea culpa ), .... un petit fregament de la corda va fer caure una pedre, que canalitzada per on discurre la via, va fer “diana” directament sobre la nostra R.

Resultat: el genoll de la Núria amb un bon trau (6 punts) i forta contusió, enorme ensurt general, fi de l’escalada i pràctiques “obligades” d’auto-rescat en paret per baixar-la fins a terra.

Tant sols tres comentaris:

Primer que aneu a fer la via perquè segur que us agradarà....

Segon: obviament, munteu la R3 sobre la placa (abans d’entrar a la canal) on, intel.ligenment fou instal.lada pels creadors i on estareu protegits de qualsevol caiguda accidental de pedruscos... i no on "aconsellen" algunes ressenyes.

Tercer: no cometeu el meu error i us "refieu" totalment de les ressenyes, cal contrarestar-les in-situ, en funció de la vostra experiència i pendre les decissions adequades.

Per cert, si algú de vosaltres té algún dia lliure aquesta setmana i vol acompanyar-me a recullir tot el material que vam abandonar per fer el rescat i alhora, fer i acabar la via, si us plau, que m´ho faci saber.... (convidada de birres i pica-pica assegurada...)

MERCI

PERE

PD: una gran abraçada per la Núria i que es recuperi aviat per tornar a fer la “sargantana” per les parets !!!

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Wednesday 4 october 2006 - 12:14

Monday 2 october 2006 - 17:37

Bufffff, que susto,

gracias a dios que no ha sido nada, siempre debemos saber que en estas situaciones de pared corremos un riesgo, aunque pensemos que a nosotros no nos puede pasar,... pero desgraciadamente pasa.

Yo no puedo ayudarte a "rescatar el material perdido", pero deseo que se recupere muy pronto Núria y vuelva con mas ganas todavía de comerse las paredes.

saludos

Ocultar todas las respuestas      
Monday 2 october 2006 - 18:28
Hola Pere!!!! quina mala sort!!!!! fa un parell de mesos la vam fer i vam acabar montant reunió també dintre, i també recordo que vaig partir per la caiguda de pedres. Be, jo tampoc puc acompanyar-te, tinc compromís per anar a buscar bolets.! Ah! per cert, les dos tirades que us queden per fer no tenen res a veure en la part inferior, la tirada de la placa es la que realment es mereix la visita a la pared.

Salutacions

Llorenç

Monday 2 october 2006 - 20:09
Hola Pere, jo si et puc acompanyar a retirar el material, no treballo fins divendres, pero no tinc internet, nomes quan estic a la feina (com ara), si vols jo t´acompanyo, esciu-me un missatge a abielsa30@yahoo.es o si vols el meu mòbil 661462559, ja estare atent al correu per si dius alguna cosa, apa, ens veiem!
Tuesday 3 october 2006 - 07:22
Ei Pere, només al mòbil    jeje.......
Tuesday 3 october 2006 - 19:28
Òstia, Berin,  moltes gràcies!
Al final, uns companys de Balaguer s´han acostat avui i m´ho han "recullit" tot.
Però de totes maneres, t´agraeixo molt l´oferiment!
A veure si ens coneixem i kdem un dia per anar a fer alguna cosa!

Merci

PERE

Wednesday 4 october 2006 - 09:36
Hola Pere,

ja he llegit el consell de la R!!!  buf, quin marroncillo!!!! una pregunta, per que a aquesta via li tinc ganes .... cal clavar o amb els friends i fissus es pot passar?

Moltes Gracies

Jose

Wednesday 4 october 2006 - 12:14

Hola Jose!

Rés, la via està semi-equipada amb spits, i a les zones "netes" es pot protegir molt bé amb tascons/friends.... i el pas de V+ del 4art llarg té 2-3 pitons+1 spit molt propers.... a veure si penjo la ressenya...

Ves-hi que segur que t´agradarà molt.

PERE

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies