La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >Via sargantanes - Gorra Marinera (Montserrat)

Escalada

volver al indice del foro.

Friday 27 october 2006 - 20:31:03

Via sargantanes - Gorra Marinera (Montserrat)

Hola:
L´altre dia un amic em va demanar de fer una via amb ell i el seu fill que no ha escalat mai i té 11 anys.
D´altre banda jo tot just estic surtint d´una lessió.
 Doncs, tot plegat que busco una via molt senzilla que pugui fer un nen d´11 anys i un "yayo" que ratlla els 50 mig lesionat.
He vist a la ressenya que es tracta d´una via senzilla. Algú té informació de l´estat d´aquesta via -especialment les reunions- i d´altres detalls que pogueu considerar interesants.

Moltes gràcies

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Monday 30 october 2006 - 20:11

Friday 27 october 2006 - 21:25
Tinc la guia de gorros de Luis Alfonso i Xavier Buxó i posa que és de Iv grau, 100 metres i equipada amb burils i espits. S´ha de portar dues chapes, 6 cintes i reunió. Diu que esta quasi desaparescuda per la presència d´altres vies. De totes maneres pot ser que la info estigui una mica atrasada.

Has pensat en la Aresta Juan Manuel al Ulla de la Magdalena?També es quart grau i amb parabolts. La unica pega es que té un primer llarg de tercer grau sense equipar. Pero vaja si escales asiduament el pujaras sense problemes i des de la reunió els pots assegurar.

Ocultar todas las respuestas      
Friday 27 october 2006 - 22:07
Jo no te l´aconsellaria. Apart de l´estat dels burils, ficar a un nen per la primera escalada a una paret tan alta... potser agafarà por, o mania que és pitjor.

A la meva filla la vaig iniciar a la paret del restaurant de Sant Joan: Bones vistes, bona roca, bones reunions (parabolts amb argolles), pots parlar amb ell durant tot el recorregut ensenyant-li com agafar-se i corregint posicions, assegurant en top-rope, i no agafes gaire alçada.

Apart, no tots els IV són de la mateixa dificultat per un nen petit, per l´alçada sobre tot.

Un cop vegis com es desenvolupa porta´l a una via de III amb timba per veure com reacciona, i després a tibar a vies fàcils.

Sort i que et recuperis del tot!

Monday 30 october 2006 - 11:27
Les reunions i en general la via està reequipada i es va trobant algun parabolt, a la web d´onaclimb trobaràs la ressenya on es veuen el seguros, als llargs de II/III el tema allarga i es pot solucionar portant algun friend petit o una xapa per a un buril que hiha. També una altre opció és arribar en línia recta a la R2 per les vies d´escola que hi han a la base de la paret, estan superequipades.
Però com ha dit un altre, jo no t´aconsellaria ficar a un nen que escala per primer cop a una paret alta... a dalt, l´últim llarg, es posa tieso i sortir de la R li tira una mica.
Salut!

Monday 30 october 2006 - 11:47
Hola, en aquesta via, tambè s´ha d´anar amb compte amb les pedres. No es precisament de les millors vies per començar amb canalla.  I últim llarg com be han dit avans, es una mica dret i no tens visió de les R´s, a la canalla li agrada fer llargs curts i que pugin veure´t sempre, ja que si no agafen por de seguida.

Salut i a tivar-li

Monday 30 october 2006 - 12:24

Amb lo que demanes... una bona opció es la rantamplan al contrafort de la magdalena.  O la normal del frigi

Monday 30 october 2006 - 16:03
Bones,
Jo et recomano la Sol solet... ben equipada, amb gens de pati, i de IV.
http://www.madteam.net/rutas/escaladaenroca/1.63.ViaSolSolet130mIV%2BMirandadeCanJorbaMONSERRAT

pd: ja ens explicaràs com ha anat.

Monday 30 october 2006 - 20:11
Via facil, guapa, asegurada a muerte y con vistas, la aresta joan manel al ullal de la madalena ahi en Gorros, muy chula, no pasa de IV+, un paso, el resto de IV para abajo. equipada con parabolts muy cerca los unos de los otros, y el descenso es destrepar unos 5 metros por la cara sur y ya estas en el camino, las reseñas las puedes encontrar aqui o en kpujo.com o ressenya.net.
   Apa!!! ya me contaras

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies