La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >Escalada a banyadores

Escalada

volver al indice del foro.

Tuesday 12 december 2006 - 18:38:38

Escalada a banyadores

Hola bones, algun dia d´aquests tinc interés per anar a escalar a banyadores. E tret les ressenyes de ressenya.net, pero no posa com estan les vies. Era per saber si em podrieu dir com estan, equipades, es necesiten tascons ......

Merci

expandir todo contraer todo 17 Respuestas Última respuesta Friday 15 december 2006 - 09:37

Tuesday 12 december 2006 - 19:28
Tienen un equipamiento excelente para deportiva. Todo nuevo. Lleva solo expreses.
   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 13 december 2006 - 11:11
Buenas,
Sólo he estado un par de veces... pero vamos, más que bien equipadas yo diría que demasiado equipadas... vaya, que casi te lo puedes sacar en A0! y la roca super explotada, hay sectores de mini vías y en un cachito de roca (como un tsunami) 3 vías a piñón, que haces una y te puedes chapar las otras 2 vías.
Mi opinión... que sé que a mucha gente le gusta... pero a mi, no!

Wednesday 13 december 2006 - 18:35
pues me parece una perfecta escuela para ir pillando soltura en eso de ir de primero... y sobretodo para pillar lo que es la escalada en adherencia.. que puede parecer raro al principio, pero luego tiene su cosilla... yo toy enamorado de esta escuela...
y lai... el 6b+ no se podia sacar en A0 ehhh? jejejje
saludussss

Wednesday 13 december 2006 - 19:02
A mi me parece fantástica la escuela y el trabajo de los equipadores, sacando del olvido de casi 15 años una mini perla que viene fantástica a los que se inician y a los que no tanto.

Si se ha explotado demasiado la zona, es posible, pero que en BCN hay muchos escaladores y la roca la tenemos que exprimir un poco más de lo deseable, también...

No hay que olvidar que es una de la zonas más cercanas a BCN (más que Montserrat, Cellecs o Gelida) y que hace 3 años no la conocía ni su padre.

Parece mentira, ¿no?

Y si las chapas están demasiado cerca, pues piensa que es una escuela, si quieres entrenar el coco puedes saltarte algunas.

Creo que en una escuela básicamente de grado bajo tiene más sentido eso que ponerlas lejos, pero en todo caso es una decisión del equipador (que por cierto creo que ha respetado las distancias de los seguros en las vias existentes como comprobarás si escalas las vias largas del sector Clàssic)

Saluditus

===
K.
http://skalada.blogspot.com

Wednesday 13 december 2006 - 19:10

El pasado año en el puente de diciembre me llevo Zorac a escalar a banyadores y me gusto muchísimo, la roca, las vías, el paisaje, vamos una joya. En Cataluña tenéis escuelas para dar y tomar así da gusto.

Vica

Wednesday 13 december 2006 - 22:58
Hola Lai!

Com equipador de Banyadores t´haig d´aclarir que es tracta d´una ESCOLA d´escalada i aquesta és la filosofia que hem tingut alhora d´equipar les diferents vies.

Les vies antigues  han estat respectades i tant sols hem substituit burins i spits antics(originals) per parabolts nous.

Les noves vies, sempre han estat pensades perquè la gent pugui venir a aprendre amb total seguretat, cadascú dins el seu grau i sempre buscant la mitjana dificultat (entorn el Vè grau).

La zona estava totalment abandonada, gairabé no la coneixia ningú... i ara tots els caps de setmana hi gaudeix molta gent.

Potser les assegurances son "massa" properes pel teu gust, però sempre pots deixar de xapar unes quantes i ja està..... però , obviament hem de pensar en la gent que s´inicia i facilitar-ne l´aprenantatge.

No recordo cap via on puguis xapar els parabolts de la via veïna...podria ser.... de totes maneres, no crec que sigui important i cada via que hem obert ha estat pensada i calculada prèviament.

Alhora, comentar-te que hem invertit molts dies i moltes hores de feina, molts diners en material i moltes il.lusions.... no busquem que ningú ens ho agraeixi, tant sols hem sap greu que parlis "de cahitos de roca" i "tsunami????" ... com menyspreant la zona i la nostra feina....

No sé... potser t´he entés malament.

Una salutació.

Thursday 14 december 2006 - 10:12
Bones.
En primer lloc demanar-te disculpes per si t´ha molestat el comentari, en cap moment era res personal, simplement la meva opinió, tant respectable crec com qualsevol altre. Només he volgut dir que és un lloc que a mi no m´agrada gaire, i segur que com jo hi ha més gent, i per sort, pk sino estaria a petar. Hi ha moltes escoles pk cadascú pugui escollir el que més li agrada.
En segon lloc, em sembla collonut la feina que has fet. Gracies a persones com tu que dediquen el seu temps i diners en l´escalada, podem gaudir de la roca en molts indrets.
Sobre les vies que comento, ara mateix de memoria no et sé dir el nom del sector (no tinc les ressenyes a ma), xo et puc ben assegurar que vaig estar en un lloc on fent la via del mig un 6a+, crec, et podies xapar les dues vies del costat.
Quant al comentari, de mini vias y cachito de roca, doncs bé... és personal clar, xo en alguns llocs vaig trobar les vies molt curtetes, tant com alguns blocs que he fet. Es una opinió personal, clar.
Quant a lo de ser una escola ideal per iniciar-se... home... discrepo en part. En algunes vies doncs sí... xo en altres... les vies casi es fan sempre amb la corda per dalt, amb la  xapa al melic o poc més ja xapes el següent seguro... crec que per aprendre, també s´ha d´aprendre que a l´escalada es vola... a més, és un lloc perfecte per aprendre a volar, ja que són V xo molts, al ser adherència, no tenen repises, per tant el fet d´estar les xapes tant juntes fa que si aprens en aquesta escola després vagis a altres i pateixis amb els "alejes"... no ho dic x experiència pròpia, sino pel cas d´un amic que corre per la web, que acostumat a Banyadores, després en altres escoles pateix.
Per altra banda, et volia comentar sobre el grau... no sé... xo al meu parer... personal de nou... em sembla una escola on el grau està bastant regalat. Espero que no et molesti que tu digui.,.. no sé que en penses al respecte i m´interessa força la teva opinió.
Disculpes de nou, no era la meva intenció molestar ningú.

Thursday 14 december 2006 - 11:01
Banyadores es una buena zona para aprender a disfrutar del granito, la roca es cojonuda y sus placas preciosas. Como ya te han dicho no te preocupes que está todo equipado. Sobre la cercanía de los seguros hay un poco de todo, pero en general los pasos están muy bien asegurados, el equipamiento es generoso y te permite forzar (que no quiere decir que llegues de un seguro a otro en A0 ni mucho menos que chapes con el seguro en el ombligo). En sectores como Clàssic, hay paseos entre seguros (hablando de deportiva, 4 o 5 metros sin seguros), mientras que en vías más cortas los seguros están más cerca para evitar el suelo.

Me deben faltar un par de vías para probar en Banyadores y creo que hay vías para casi todos los gustos (siempre hablando de grado bajo), todas ellas perfectamente equipadas (muchas gracias a Pere y esports Dom por todo el curro que se han pegado).

Sobre lo de practicar vuelos en una escuela de placas tumbadas no me parece una buena elección, al menos para aprender. Hay muchísimos lugares mejores donde no te desollarás si caes mal.

Saludos y a disfrutar del granito

Thursday 14 december 2006 - 11:27
Obviament, en granit volar té el seu què... xo clar... normalment les vies de V tenen repises amb la qual cosa resulta en moltes ocasions perillós volar. Hi ha escoles on no, per exemple, Roda de Ter, xo a Banyadores, concretament, parlant en general, és un bon lloc per volar. Jo he volat en granit, en via llarga i curta, en adherència, i els vols són més lents, parlant de nou en general, no és mal lloc per volar... Obviament si caus malament et pots "desollar" a qualsevol via de l´escola que sigui.
Fent referència al meu post anterior, cito textualment "amb la xapa al melic o poc més" Depen de la via, clar, xo en algunes em vaig trobar amb això! Ja miraré el sector i les vies de les que parlo.
I sí. la roca és bona i el tipus d´escalada bonica.
Generalitzar sempre és arriscat.

Thursday 14 december 2006 - 11:34
Pues yo me pegao mas de una quemada por volar en banyadores, que es lo que tiene volar en placas tumbadas de adeherencia...
Thursday 14 december 2006 - 12:46
Qué envidia me dais, yo que ya paso miedo con la chapa en los pies!

Ojalá un día de estos vaya tan sobrado que "sienta" que hay seguros de más, porque es más habitual que los "sienta" de menos

Hace que no vuelo... que ni me acuerdo! PILLAAAAAAAAAAAAAAA!

Thursday 14 december 2006 - 13:15
Me sumo al mensaje de Txomo.. :) :)

===
K.
http://skalada.blogspot.com

Thursday 14 december 2006 - 15:27
Estic amb tu Txomo, jo tmbé normalment trobo que hi ha xaoes de menys i no de més. De fet, aquesta és la única escola en la que puc dir que n´he trobat de més.
Aixxxx kina enveja que em fas... bufff, jo volo normalment un cop o més cada vegada que vaig a fer esportiva, que no és gaire, per cert. Tanmateix, joooo poder algun dia pugui dir que no volo... això si que seria que vaig sobrada i que em surt tot a vista. De totes maneres crec q això no arribarà mai pk sempre que em surt algo, aleshores em fico en coses més difícils i acabo volant. :-SSSS

Thursday 14 december 2006 - 20:35

Pues el colega que dice Lai soy yo... jejeej y es un poco al reves... a mi me da miedo los alejes, por eso cuando descubrí Banyadores me encantó pq voy bastante mas suelto, dando al tope de mi. Y las vias que dice Lai son en el sector Amazonia a la derecha del todo hay un pequeño slap que si, se pueden chapar desde la de al lado...(aunke no las chapamos eh Lai??)
Moltes gracies Pere, per l´esforç i dedicació altruista...
Un saludu desdel pErineuuu!

Friday 15 december 2006 - 00:37
Ok, Lai.... aclarit
De totes maneres, es bo saber l´opinió de tothom i la teva, obviament, és interesant com les demés.... (m´han parlat força bé de tu.. je je)
Les crítiques constructives son ben rebudes, només faltava
A vuere si ens coneixem i continuem parlant..... per cert m´estic plantejant organitzar una espécie de trobada-marató d´escalada (ja de cara a la Primavera) .... les 24 hores de Banyadores (tipus Solius) .... espero la teva col.laboració i de tots els altres "madteameros" (Òscar, Madveras, Zorat, Guillem.s i demés....tots convidats!!!!)

Apa ... un petonet

Friday 15 december 2006 - 09:37
I tant!!! compte amb mi, estaré encantada en col·laborar en el que sigui!!!  ja aniràs dient, no?? cap a la primavera t´ho recordaré, eh???

Un petonet!!!

pd: uixxx no facis cas a la gent... que sóc mal malísima!!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies