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Escalada

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Wednesday 13 december 2006 - 15:09:15

Falta 2o spit ultimo largo via del carles


Hola a tod@s!

Hace ya un tiempo que no escribo pero creo que esto vale la pena.

Este finde estuvimos en Montserrat cara sur, en El Serrat del les Garrigoses escalando la Via del Carles. Según el libro de Montserrat Sur parece que esté cosiada a spits creo q dice 57 nosotros contamos no mas de 20 (sin contar reuniones) incluso largos de 0 y 1 solo spit. Hasta aquí no pasa nada si llevas cacharros para ir protegiendo (sobretodo el penultimo largo de V+, fisura muy chula y completamente limpia).
El problema llega en el ultimo largo, (40m 6a) donde el primer seguro está a unos 8m y el segundo espit no está. Hasta el 3 espit hay unos 8m con lo cual si no chapas antes de llegar al 2o espit del largo y caes te estrellas contra el suelo sin ninguna duda
.
Así que ante la duda podeis hacer el largo de V+ de la Aranya que va por el lado derecho y tiene varios seguros. Si vais trankilos de coco y de brazos poues darle al largo de 6a que es muy chulo


Buenas escalada y seguridad ante todo


Mon

  

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Thursday 14 december 2006 - 16:04

 
Wednesday 13 december 2006 - 19:28
Hola Madmon,

 Sólo un detalle... He estado mirando en la guía... ya que me gusta ir actualizándola y veo que la vía a la que te refieres debe ser la Via del Xavi, que está junto l´Aranya i no la Carles. La única Carles que conozco está en Gorros :P
nada... lo comentaba por si a ca...

Ah i merci por la info!

nin ^_^

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Wednesday 13 december 2006 - 19:29
Hola

A part del llibre de montse sur, saps on surt la ressenya?

Em podries dir la graduació dels llargs? material necessari? Entec que la via comença a la esquerra de la aranya, no?
Per cert, el espit que faltava... hi havia el casquillo, es a dir, que si porto el cargol i la xapa, cap problema? Es pot assegurar (tasco o friend) el pas que comentes?

Es que pensava anar al serrat de les garrigoses i la idea era repetir l´aranya, peró si aquesta esta be, pues canviem de plans

Gracies

Jose

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Thursday 14 december 2006 - 15:42
Bones!

Perdoneu, però com molt bé diu en Ninnanna la via es diu la del Xavi merci per l´apunt


Pel que fa a la ressenya de la via he buscat per ressenya.net, caranorte i google i no he trobat res, però t´explico el que bonament recordi ok.

La via la pots començar des de 2 punts diferents, des del principi o des del camí (nosaltres vam començar per aqui). Si ho fas des d´abaix tens dos llargs de 30m de 6a, V+.
El principi des del camí no el vam trobar bé aixi q vam començar per la Don Cipote (a la dreta de l´Aranya), primer llarg de 6a (cosit a espits) i a mig llarg vam flanquejar a la dreta per anar a buscar la 1a reunio sota un sostre (net fins la R).
2n llarg, V, curt, dos pitons i 3 espits
3r llarg, 6a, 2 espits, un a la sortida de la R i l´altre després de la roca descomposta. Fa un Flanqueig a la dreta considerable.
4t llarg, V, res de res. Surts a la feixa i has de torar cap a la dreta. Quasi al final veuràs una fletxa pintada en pistaxo q apunta amunt, doncs 4-5m abans hi ha un espit on l´assegurador es pot pillar per començar el 5e llarg.
5è llarg, III, 1 espit.
6e llarg, V+, 3 o 4 espits, sortida maca.
7e llarg, V+, fisura neta i molt guapa, es deixa protegir molt bé.
8e llarg (últim), 6a, 40m com be deies si portes el cargol i la xapa pots posar-ho ja que l´expansió està posada i crec q si es podia enrroscar.
Vigila pq del 1r espit al 3r NO es pot protegir de cap manera, si no ho pots roscar hauràs de arribar al 3r i no caure en l´intent ;)

Material: Nosaltres vam passar amb un alien vermell, un parell de tascons mitjans i unes quantes bagues per sabines.
El grau crec que està una mica regalat (menys en el darrer llarg), és a dir ressenya més del q crec q és i de V+ sostenido (com diu la guia) res de res.

Espero que hagi servit

Mon

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Thursday 14 december 2006 - 16:04

Hello

Gracies!!!  Je! ese principio de la don cipote! cuan vam fer la aranya vam fer el primer llarg de la susodicha.

Entenc que quan arribes a la feixa, la via queda a la dreta de la Aranya, o sigui que tambe es pot començar per l´aranya i enllaçar amb aquesta, no?

Moltes Gracies de nou!

Jose


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