Bones!
Soc bastant nou en aixo de l´escalada i m´agrada molt anar a monserrat a escalar, pero quan hi vaig amb els amics a escalar no tenim mai gaire clar on ens fiquem, normalment ho mirem a internet (www.kpujo.com) però tenim moltes dificultats per identificar les agulles aixi que a no ser que hi anem amb algu que conegui la zona sempre acabem anant als mateixos llocs que ja coneixem. Per aixo voldria demanar a veure si algú ens pot recomenar un llibre d´escalada a Montserrat que estigui mes o menys actualitzat i que ens faciliti la forma d´arribar a l´agulla que volem pujar, el grau de la via i si esta equipada o fa falta dur encastadors i friends.
Ja de pas i aprofitant la consulta, si algu hem recomana algun llibre amb resenyes de crestes per començar a fer-ne també li agraire!! Gràcies!!!
Ara mateix a les llibreries pots trobar els següents llibres:
La guia de la zona de Gorros, del Luichy i el Xavi Buxó. Zona de via llarga, amb moltes vies no massa difícils i equipades, ideals per iniciar-se a la via llarga.
La guia de la cara sud, també del Luichy i el Xavi Buixó. Aquí hi ha de tot, vies llargues i d´esportiva, de tota la cara sud de la muntanya.
La guia Montserrat, ascenciones de leyenda. L´autor és l´Antonio García Picazo. En aquesta guia hi ha ressenyes de tota la muntanya, ordenades (més o menys) de més fàcils a més difícils.Vamos, que és un llibre per tota la vida.
La guia de Frares Encantats, l´autor és en dani Brugarolas. En aquesta zona bàsicament hi ha vies llargues i no massa equipades. És una zona una mica salvatge i apartada. Està bé si vols trobar una mica de tranquilitat.
La guia de la cara nord, d´en David Hita. En aquesta guia hi ha ressenyades totes les vies de la cara nord, del cavall bernat a agulles. Són vies llargues i molt habitualment dures.
Potser em deixo alguna guia, però em sembla que la resta estan esgotades. De totes maneres amb una mica de sort en podràs trobar alguna a les llibreries de muntanya.
Per cert, també pots trobar ressenyes en alguna pàgina web més:
I aquí mateix: www.madteam.net
I segur que me´n deixo unes quantes...
et deixes St. Benet, Meters.
Per cert... q passa amb la web de caranorte?
Uff!! El llibre de Sant Benet fa temps que està esgotat, em sembla que és molt difícil de trobar a les llibreries, casi impossible... A no ser que s´hagi tornat a reeditar...
Però si teniu accés a alguna biblioteca d´algun club segur que el trobeu. També podeu buscar la guia d´Agulles, que també està esgotada i una mica desfessada (però és l´únic que hi ha de moment).
No ha quedat massa clar, volia dir que la web de caranorte està fent una renovació total.
En quan a les guies, fa temps vaig sentir rumors sobre la guia d´Agulles, semblava que algú estava treballant en una guia novai actualitzada. Però d´això ja fa temps i no ha sortit res, potser només eren rumors...
Hola, tinc ara mateix recollides, 1119 Totxos, parets, agulles.
y suman unas 4500 vias.
Antonio Garcia Picazo esta esperant que Desnivel li tregui la tercera y ultima de Ascensiones de leyenda.
Tambe te mes de 3000 fotos de sus escaladas mas interesantes , no sus escaladas sino de todas las vias que como dice te hablan y cuentan su historia cuando las escalas. y una coleccion de fotos historicas ineditas. de otros escaladores.
Sobre Agulles son tres las propuestas, la primera deve see la de Dalmau, de Monistrol, .......la mia va muy lenta, y no consigo escoger el tipo, mi proyecto Pedre a Pedre, se hace imposible editarlo en un libro, sera quizas al estilo Rodes Labraña con 6 libros, el estilo de Pam a Pam pero con fotos resulta imposible por el espacio, no se .....
Sobre Frares tambien hay otro proyecto.
Yo tengo Escaneados las reseñas de 27 libros editados.
espero poner en el aire este mes montserrat_adventures.info
Ahh, la ultima ea un libro Tenico sobre la historia de la técnica en montserrat y tipo manual.
Jordi
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui