La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >Entrenament d´escalada

Escalada

volver al indice del foro.

Saturday 10 december 2011 - 18:01:42

Entrenament d´escalada

Algú em podria dir alguna web o alguna pauta perquè pogués fer un bon entrenament d´escalada?

Perquè tinc la sensació que no progresso gens.

Faig sèries, força de dits, flexions, molta potència poca, quants minuts ????

Moltes gràcies. Estic al 6a/ 6a+ (fa casi 2 anys que estic al 6a)

expandir todo contraer todo 2 Respuestas Última respuesta Tuesday 13 december 2011 - 08:52

Sunday 11 december 2011 - 20:42
Com veig que ningú s´anima a contestar, et diré el que jo penso, que no és una resposta directa al que preguntes.

A l´activitat  d´escalar, pel que fa a la teva capacitat, hi ha tres factors que es conjuguen: tècnica, física i mentalitat. Quan no pots assolir una dificultat (6b per exemple, que deu ser el que busques), has de trobar que et falta alguna de les tres coses: No saps com fer el pas (tècnica), se t´obren els dits (o el braç, o el que sigui) quan intentes superar-te o arribes massa cansat al crux i no pots (física), o quan t´allunyes de la xapa (és una manera de parlar, perquè en esportiva no sol haver perill real), o la presa és massa petita t´agafen tremolors o no veus amb claredat (mentalitat)

Si el que vols és guanyar resistència, has de seguir un programa d´entrenament. Si el que busques és augmentar la potència, un altre. Si el que necessites són solucions tècniques, un de diferent. I si és mentalitat..., doncs els psicòlegs no acostumen a servir, sol funcionar millor respirar correctament i mantenir-se relaxat. El que va bé per a tot és escalar, i escalar molt, i escalar cansat, i escalar per sota el teu nivell, i escalar molt variat, i en roca diferent, i escalar allò que se´t dóna pitjor, i escalar, escalar, escalar...

Respecte als programes d´entrenament més adequats, no els busquis per internet, que solen ser per nivells bastant més alts que el teu, i orientats a objectius concrets i pots arribar a fer-te mal per sobrentrenament. Tingues paciència, i busca els motius pels que no puges de grau i procura corregir-los, o potser és l´estil de vida el que has d´adequar, sense veure´t no t´ho sbré dir (ni jo ni ningú). Entrenant, i si tens un físic normal, el 6b o el 6b+ haurien d´estar ja al teu abast. 

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 13 december 2011 - 08:52
Moltes gràcies, per l´explicació i pels consells.

Ha veure si pujo de nivell.

Ocultar todas las respuestas      

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies