La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología >Ferrata Cala del Moli (Sant Feliu de Guixols)

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Thursday 20 january 2005 - 10:50:35

Ferrata Cala del Moli (Sant Feliu de Guixols)

Hola gente, el qeuipador de la ferrata me envió este email:

Enviado por: Albert Girones Domenech <albert@agirones.com>

Hola nois, soc l´equipador de les ferrades Cala del Moli, Agulles Rodones i Gorges de Salenys.
Com ja sabeu la ferrda Cala del Moli esta tancada. El motiu es que l´Ajuntament no vol cap responsabilitat si passa algun accident. O sigui que en concret el regidor esta cagat de por.
Estem en negociacions i buscant possibles solucions. La cosa va molt lenta. No tenen gaire interés. Un dels problemes es que no tenen cap mena de presió per part de ningú , excepte la meva, i creuen que aixó no agrada a gaire gent. Ja se que sembla una mica absur, ja que era una de les ferrades que tenia mes éxit a Catalunya, pero es politics son axí. La meva proposta es si es posible obrir un apartat per donar recolzament a la nova opertura de la ferrada i fer mes pressió.
D´aqueta menera veurien que hi ha un gran colectiu que vol i desitxa aquestes instal.lacions per la practica d´aquest esport.
Gracies i perdoneu el rotllo.
Ja me direu alguna cosa.
Adeu. Albert

Asi que si quereis podeis contactar con el el para el tema de las firmas para solicitar su reapertura

expandir todo contraer todo 20 Respuestas Última respuesta Wednesday 16 march 2005 - 16:20

Thursday 20 january 2005 - 11:01
Sols comentar un enllaç de suport a la reobertura: http://ferratas.barrancos.org/
No us canseu (gaire)...

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 20 january 2005 - 12:05
Ja sé que ara ficaré ´maranya´...però no veig gens clar el tema de la ferrada de Cala del Molí.

Una via ferrada (igual que qualsevol via d´escalada), és un equipament esportiu, i com tot equipament esportiu, ha de tenir un propietari. Ni més ni menys que el Camp Nou és del Barça, o un gimnà del Dir.

El propietari en tot cas, serà el responsable d´aquest equipament, tant del seu manteniment, com dels accidents que allí hi puguin haver.

Qui és el propietari de la costa? l´Estat? Doncs em sembla que  l´Albert Gironès necessitarà alguna mena d´autorització de creació d´un equipament esportiu per part de qui sigui.

Si no el té, és il.legal. Us imagineu que jo un dia, em faci, sense permís, una piscina just al costat de la platja, per la cara? La piscina és un equipament, igual que ho és una VF.

Ah, igual passa per a tota la resta de vies ferrates, i d´escalda, eh?
A França és diferent, i per això, allí, són de pagament.

Salutacions

Thursday 20 january 2005 - 12:50
I les vies d´escalada? Segons aquesta teoria, com a equipaments que son, també son "propietat" d´algú? I els seus equipadors, son els responsables dels accidents que hi pugui haver?
Les de Montserrat son dels Monjos?
I les que hi ha a Llafranc, que també estan en una zona de costa com la Ferrada, son d´algún Ministerio?
Crec  que la cosa no és així, però consultaré el meu advocat per si de cas.

Thursday 20 january 2005 - 12:55
Pues no es que quiera reeeditar las movidas habituales, pero lo que es a mí, me alegra la decisión.
Thursday 20 january 2005 - 13:02
.. a ver.. ande esta nuestro abogao del foro?..... CHEMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Thursday 20 january 2005 - 21:22
Y POR QUE LA CERRARON??????
SE PUEDEN CERRAR TODAS LAS FERRATAS DE CATALUNYA?????
ANTES DE APOYAR SU REABERTURA  TENDREMOS QUE TENER CLARO LOS MOTIVOS DE SU CIERRE.

Thursday 20 january 2005 - 21:39
Mireu nois, jo de legalitats i politiqueo no en tinc ni pajotera ideia, però el què és cert és que no pujo  a una via ferrata o d´escalada sino veig un equipament que jo consideri segur, per tant es responsabilitat meva el que pugui passar, perquè ningú està obligat a pujar, es a dir, cadascú és responsable dels seus actes i si no s´hi enten prou per saber si el material està en bon estat, o que n´aprengui o que no puji , però si ho fa, la responsabilitat és tota seva.
Perquè jo em pregunto Si em lligo a un arbre i tinc un accident, de qui és responsabilitat? a qui denuncio?
"Un poquito de porfavor . . . .. "
Espero que la reobrin aviat que encara no l´he pogut fer !!!!
P.D. Ja neva, ja neva!!

Thursday 20 january 2005 - 23:16
 KTAL COMPANYS...??  / KTAL COMPAÑEROS...??
Muchos debates para un solo problema,......hecha la ley,hecha la trampa,como se dice....no hempecemos a "flipar" con chorradas que lo unico que hacen es hacernos perder tiempo y dinero.....como en todas "las movidas" que nos encontramos,tenemos que seguir una logica.....es parecido al debate "cobros de rescates".....bueno pero ahora no voy a enrrollarme

Hasta pronto amig@s
                                        Charlyclimber

Friday 21 january 2005 - 08:30
A veure, el dit per una via ferrata, és aplicable al cent per cent a una via d´escalada. De vegades s´ha dit que eren alegals, però el cert és que són il.legals.

El 99,9 de les vies d´escalada són fetes en terrenys privats, i per tant, com a terreny privat, necessiten l´autorització del propietari. Aquest serà sempre, el primer responsable del manteniment i accidents que puguin haver-hi. No es pot desdir. Això sí, pot fer una assegurança de responsabilitat civil.

L´instal.lador és el segon responsable de qualsevol accident que es pugui patir en una via d´escalada/VF.

Com a tercer responsable, trobarem aquell que va divulgar en forma de guia/ressenya, una via d´escalada que és il.legal. Fins i tot pot ser que per arribar a la via, passi per terrenys privats que no tenen servitud de pas. 

I fons, i tot més, aquell escalador amb més experiència, pot ser acusat de l´accident del company. Hi ha un cas a andalusia (crec), en que hi va haver un accident d´escalada d´un matrimoni. Ella va morir. Ell era més expert i la familia de la dona el va denunciar, i van guanyar!

Recordeu el cas de la prohibició de Sant Llorenç? tot va venir per aquesta raó. I és per això, que les vies ferrades i algunes escoles d´escalada, a frança, són de pagament, per les assegurances...etc. I és que encara, ens porten 20 anys!

Salutacions

Saturday 22 january 2005 - 15:00
Realment és una llàstima que s´hagi tancat la Cala del Molí. Era necessari per l´estat al que es trobava, però crec que és una pena que l´Ajuntament no vulgui saber rés del tema, quan també és un bé pel poble per la quantitat de gent que reb i que a més a més pot conèixer el seu entorn. Si el problema és de financiació segur que als usuaris de la via, si sens demanara opinió, estariem dispossats a pagar pel seu ús al igual que es fa a França. És una possibilitat, però tot per tal de que es torni a obrir i disfrutar d´una ferrata única al mon; està dintre del nostre territori i això s´ha de valorar.
Saturday 22 january 2005 - 22:08
hola albert, cuenta con mi apoyo y gracias por tu esfuerzo
Saturday 22 january 2005 - 22:28
CREO QUE SE PODRIA HACER ALGO , COMO LO QUE HICISTE CON LA REIVINDICACION DE MONTJUIC , ENVIAR UNA PETICION AL AYUNTAMIENTO , CON UN SIMPLE CLIKC. LA PETICION LA PODRIA REDACTAR EL ALBERT GIRONES IN PERSON Y NOSOTROS IRLA FIRMANDO VIRTUALMENTE , QUE  OS PARECE . PIENSO QUE ES UNA LASTIMA QUE SE HAYA CERRADO ESA FERRATA . EL EQUIPAMIENTO ERA INMEJORABLE Y EL ENTORNO , REUNE MIS DOS GRANDES PASIONES  MAR Y ROCA, EN FIN  HAY QUE HACER ALGO .SALUDOS.... 
Monday 24 january 2005 - 08:49
se te echa de menos  

un saludo,
farell

Monday 24 january 2005 - 09:04
Sips.. ya le he pedido que me envie el texto y a donde se ha de enviar para colgarlo en la web
Tuesday 25 january 2005 - 20:21
Adicionalmente al texto de apoyo por favor firmad el libro que abrí en Http://ferratas.barrancos.org a tal efecto. Ya hay casi 100 firmas !!

Jordi

Wednesday 26 january 2005 - 22:49
GRACIAS POR ECHARME DE MENOS YO TAMBIEN A VOSOTROS POR DESGRACIA NO PUEDO INTERVENIR TODO LO QUE QUISIERA UN SALUDO..
Thursday 27 january 2005 - 08:10

un saludo,
farell

Tuesday 8 march 2005 - 20:03
Es una verdadera lástima que esta ferrata esté cerrada, es la más bonita de las 15 que llevo realizadas, dá vida al pueblo ,sobretodo fuera de temporada de playa.
Estaría dispuesta a pagar si esto fuera posible.
Saludos a todos y a ver si tenemos suerte y el ayuntamiento ve negocio en esto.

Pilar Rivera

Wednesday 16 march 2005 - 16:20
Em sembla molt bé però cuida les faltes d´ortografía!!!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies