La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología >Ferrada Olmo Urquiza

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Wednesday 7 february 2007 - 10:12:40

Ferrada Olmo Urquiza

Hola,
Magradaria anar a fer aquesta ferrada pero tinc un dubte.
Pel retorn hi ha tres opcions.
O tornar pel cami
O baixar rapelant per la mateixa ferrata
O rapelant pel barranc de la Pardina
Aixo es correcte?

El que m´interessa saber tambe es que pel barranc de la Pardina crec que hi han 8 rapels el mes llarg de 30 metres.
Jo tinc una corda de 50 metres.. es a dir que descarto tornar per aquest cami.
Pero algu em podria dir si amb la corda de 50m puc baixar rapelant per la mateixa ferrata??
Moltes gracies per la info

expandir todo contraer todo 9 Respuestas Última respuesta Tuesday 20 march 2007 - 17:57

Wednesday 7 february 2007 - 10:47
jo ja fa un temps que la vaig fer, i esta força be, però es fàcil. Pots empalmar aquesta ferrada amb la de la pertusa, que esta a sota de l´hermita i es facil.
El cas es que efectivament pots baixar pel camí, que es llarg, però tens unes vistes de les tàpies acollonants, i a mes acabes sortint al GR a l´altura del refu, on hi ha aigua (no hi ha en tot el cami!!)
Rapelar per la ferrada: Poder pots, encara que a l´ultim tram 1er de baixada) deuràs fer-ho d´algun ancoratge natural, perque crec que no hi ha argolla. A la cascada silvia (1er tram) sí,  I a la seguent part (la 2ª) tambe hi trobaras ancoratges en bon estat.

Per cert, crec que el barranc de la Pardina es el mateix de la ferrada, no?? El que tu diues es un altre que l´has d´agafar des del castell. Nu se!!

Salut

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 7 february 2007 - 11:12

Eps merci per la info!

La informació la he tret d´aqui:
http://www.naturaiaventura.com/articles/olmourquiza.pdf

Posa que si es vol rapelar s´ha de fer
Per la mateixa ferrata
o pel barranc aquest de la Pardina

Per aquest barranc si que posa que hi ha un rapel de 30m pero per la mateixa ferrata no posa res...
I no se si amb una corda de 50metres en tindria prou...

Buenu a veure si algú que la hagi fet de baixada te mes informació

Wednesday 7 february 2007 - 20:36
Bones,

quan la vaig fer vaig baixar per aquest rapel que diu que et porta per tot el corriol paralel a la via ferrata, i amb una corda de 25 metres en tens suficient... jo en portava una de 60 i recordo que en va sobrar molta.... de totes meneres no et preocupis, aquest rapel va gairebé per sobre de la via ferrata.
Després vas desfent camí gairebé paralel a la ferrata fins al final.

Val la pena fer-la amb la de la pertusa.... sino et sabra a poc!

Aspavil

Thursday 8 february 2007 - 09:19
Bon dia. Jo també vaig baixar per la mateixa ferrada rapelant, i he de discrepar una mica amb Aspavil. Portava un cordino de 30 m. i em va anar justet.
Salut i a "disfrutar"

Thursday 8 february 2007 - 10:43
Eps merci per les respostes..
be aixi amb una de 50 en tindré més que suficient per baixar per la mateixa ferrada.
Suposo que no serà molt dificil trobar els ancoratges. nop?

Buenu si ens animem a fer-la farem tambe la de la Pertusa doncs :)
ja que ens farem la patejada de cotxe... aprofitarem

Thursday 8 february 2007 - 11:00
1Ups!!!

perdo en el que he dit!!!! volia dir que amb una corda de 50(rapel de 25) era suficient!Perdó per l´error!

aspavil

Thursday 8 february 2007 - 14:01
Hola de nou Llongui. Amb una corda de 50 m. en tindràs de sobres, ja et dic. No recordo que els ancoratges fossin difícils de trobar. Sí recordo que el primer rappel (al final de la via) tenia un bocí volat i que t´havies d´estirar una mica per a posar la corda.
Més salut i a "disfrutar"

Tuesday 20 march 2007 - 14:07

Ja se que es tard i que el darrer missatge és del més de febrer però per si serveix:

El barranc que es baixa rapelant no és de la pardina si no el de Sara. Efectivament cal acabar la ferrata en si i pujar fins al castell o monestir cistersenc que hi ha a 1hora, barranc amunt. Un cop dalt cal vorejar el castell i anar a buscar l´entrada al barranc que no és gens fàcil de trobar ( el primer rapel volat de 35mts fins a sumar un total de 200mts de desnivell rapelant  )  està en una roca sota un arbre ( o  sigui  que per trobar-lo t´hi pots cagar ). Com que es tard no se si us interessa massa l´informació així que no us en dono més. Si aneu a fer-la feu un truc ( xavivea@hotmail.com ) m´apunto. Au...siauriau!!

Tuesday 20 march 2007 - 17:57

Moltes gràcies XAVIÉ :)

No arribes tard.. perque encara no l´hem fet.. el dia que l´haviem de fer al final vem anar a la Teresina que ens quedava més a prop. Quan la fem et faig un toque aixi anirem amb algú que se l´ha coneix :)

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies