Bones
Hem anat de vacances a Puigcerda i avui ens hem apropat a la via ferrata de les escaldilles per fer-la, teniem alguna informació de uqe en estiu es de pagament. per desgracia ens hem apropat i estaba la gixeta oberta, quant hem vist la tarifa de preus nomes sortia entrada+material = 19 Euros, aixì que hem preguntat que valia entrar amb el nostre material. i el tio ens a dit que no podia ser, que s´ha de fer amb el seu material (malgastat i poc fiables) aixì que hem decidit recular i no l´hem fet.
només dir-vos això que es de pagament de 19 euros amb el seu material, que es privada i no es pot fer de cap manera.
avisats esteu
Completament d´acord amb cocoloko, pagar per anar a la muntanya a fer qualsevol activitat fora de las realitzades amb guias es absolutament trist.
salu2
No penso entrar en aquest tipus de polemica, per descontat que jo no hi anire, amb mi es pot dir que han vegut oli.
salu2
Haran noto certa crispació cada vegada que parles...
A veure, tens tota la raó, paguem per moltes coses a la vida, encara que, TOTES, les podem triar. Per tant a muntanya també podem triar i no anar-hi.
Jo per exemple, ja que no vull fer extensiva la meva opinió als demès, no pago per córrer al costat de casa, per passejar, per nedar al mar, per estimar, per tenir amics i tampoc em ve de gust pagar per fer muntanya. Sóc dels que pensa (digue´m que vaig a contracorrent, ja ho sé) que les coses importants de la vida no es paguen amb diners.
La muntanya a molta gent li aporta una sensació de llibertat que en certa manera pot quedar tacada per aquests tipus de peatges, i a altres els pot semblar perfecte. No t´estranyis de que la gent sigui reàcia a aquests plantejaments, i la veritat, no es la quantitat, sinó el fet de pagar per accedir a un entorn natural. Fa un parell d´hiverns que algunes estacions d´esquí de fons cobren per fer rutes amb esquis de muntanya i raquetes en entorns que sobrepassen les seves instalacions, pels federats només 1 euro, a mi ja no m´han vist més (i creu-me un euro encara me´l puc permetre econòmicament, però el fet a mi em tacaria l´activitat), el pirineu és molt gran... S´emparen en que l´accés el netegen blablabla, jo hi aniria igual en aquests llocs si no ho netegessin, per mi ja els poden deixar colgats de neu i lliure pels qui fem muntanya.
Però com tot a la vida, es pot triar. Siau!
Haran, tens rao, es una activitat muntada i preparada des del principi d´aquesta forma, amb una guixeta i una serie de requisits. talment com is fos una pista d´ esqui, o un teleferic (per dir dues activitats a la muntanya de pagament).
Pero per alguns (romantics?) no deixa de ser trist. No ho critico, pero tampoc t´ho agafis aixi. Ningu ha dit res en contra de mala manera, nomes han opinat.
Lo de lloguer de material obligatori, suposo que es una manera mes de treure diners d´aquest negoci. Per que el que si estarem tots d´ acord, es que l´han feta per fer negoci, no? Cosa que tampoc es criticable, es una opcio.
A mi, m´ es ben igual. Que facin el negoci que vulguin amb les activitats de muntanya. A mi no m´hi trobaras. I de la mateixa manera que tu desitjes una dotzena o dues de ferrades d´ aquest tipus, jo desitjaria que no si fessin... i desitjaria que no s´ ampliessin les pistes d´ esqui, que no es construis con s´ esta fent ak pirineu, i que no existissin les empresses que fan baixar per la noguera 200 barques de rafting cada dia, que els refugis no fossin hotels...
Es clar que aixo es un tema dificil, i polemic, que si el desenvolupament de la zona, que si els de barcelona som uns pijus que volem veure "pessebres" mentre alli no tenen cap futur, que si blanc que si negre...
Son diferents maneres de veure les coses, i en principi totes son igual de bones. O no?
Salut
(no crec que sigui necessari obrir un debat, nomes es la meva opinio sobre el comentari de Haran, que respecto, pero que vec molt..... vehement?)
jander desde la tranquilitat (em faig gran)
haran
jo no he dit res de no trobar-me gent a la muntanya...
bye bye
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui