La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología >Les Escaldilles - Llo

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Saturday 7 april 2007 - 14:14:47

Les Escaldilles - Llo

Bones

Hem anat de vacances a Puigcerda i avui ens hem apropat a la via ferrata de les escaldilles per fer-la, teniem alguna informació de uqe en estiu es de pagament. per desgracia ens hem apropat i estaba la gixeta oberta, quant hem vist la tarifa de preus nomes sortia entrada+material = 19 Euros, aixì que hem preguntat que valia entrar amb el nostre material. i el tio ens a dit que no podia ser, que s´ha de fer amb el seu material (malgastat i poc fiables) aixì que hem decidit recular i no l´hem fet.

només dir-vos això que es de pagament de 19 euros amb el seu material, que es privada i no es pot fer de cap manera.

avisats esteu

expandir todo contraer todo 11 Respuestas Última respuesta Monday 9 april 2007 - 23:01

Monday 9 april 2007 - 18:08
Doncs sí. Que es privada es cosa sabuda, pero això de pagar ferrata + material es cosa d´aquest any. Jo la vaig fer abans del canvi d´any xq sabía que apartir del 2007 només te la deixaven fer llogant també el material...la ferratá es molt maca per això...val la pena fins i tot pagar i fer servir el teu material,  la veritat. Si hi haguéssin 20 ferrates tan maques com aquesta per la Cataluya sud, pagaría de bon grat per poder-les fer, i  a més super feliç.
   Ocultar todas las respuestas      
Monday 9 april 2007 - 19:27
Donç a mi em sembla molt trist que es tingui que pagar per ferla...
unaltra cosa seria que en un pack d´aventura t´ho oferissin amb el guia inclòs...
pero pagar per fer una ferrata?? o pujar a una muntanya o una pared???
em sembla del tot absurd i prohibicionista....
un saludu!

Monday 9 april 2007 - 19:53

Completament d´acord amb cocoloko, pagar per anar a la muntanya a fer qualsevol activitat fora de las realitzades amb guias es absolutament trist.

salu2

Monday 9 april 2007 - 20:55
Quan aneu al cinema no pagueu? i quan paseu per un peatge? us deixen jugar de franc a les pistes del Club de tennis Barcelona? i quan deixeu el cotxe a un parquing?i quan aneu a un merenderu? i per visitar un museu? puc seguir... Si algú fa una ferrata per explotar-la economicament, qui sou vosaltres per dir que és trist? i si la muntanya es seva? i si no es seva pero paga per poder-la explotar? i si volen cubrir les despeses de la seva obertura? i si...? a no...que ara resulta que la propietat privada només compta si es nostre...això de que la muntanya és de tots està molt bé...pero sabeu què? doncs que resulta que no es cert. L´home es egoísta i possessiu per natura, i tota la muntantanya ha tingut i té propietaris. Em sembla que no explico res nou, no? Pot ser l´estat o una persona física, però tota és d´algú. I si volen muntar ferrates i fer pagar per passar-hi, no veig xq això és pitjor que cobrar per unaltra cosa. Jo pinto parets. També es trist això? bé això potser si...jajaj

Monday 9 april 2007 - 21:00

No penso entrar en aquest tipus de polemica, per descontat que jo no hi anire, amb mi es pot dir que han vegut oli.

salu2

Monday 9 april 2007 - 21:14

Haran noto certa crispació cada vegada que parles...

A veure, tens tota la raó, paguem per moltes coses a la vida, encara que, TOTES, les podem triar. Per tant a muntanya també podem triar i no anar-hi.

Jo per exemple, ja que no vull fer extensiva la meva opinió als demès, no pago per córrer al costat de casa, per passejar, per nedar al mar, per estimar, per tenir amics i tampoc em ve de gust pagar per fer muntanya. Sóc dels que pensa (digue´m que vaig a contracorrent, ja ho sé) que les coses importants de la vida no es paguen amb diners.

La muntanya a molta gent li aporta una sensació de llibertat que en certa manera pot quedar tacada per aquests tipus de peatges, i a altres els pot semblar perfecte. No t´estranyis de que la gent sigui reàcia a aquests plantejaments, i la veritat, no es la quantitat, sinó el fet de pagar per accedir a un entorn natural. Fa un parell d´hiverns que algunes estacions d´esquí de fons cobren per fer rutes amb esquis de muntanya i raquetes en entorns que sobrepassen les seves instalacions, pels federats només 1 euro, a mi ja no m´han vist més (i creu-me un euro encara me´l puc permetre econòmicament, però el fet a mi em tacaria l´activitat), el pirineu és molt gran... S´emparen en que l´accés el netegen blablabla, jo hi aniria igual en aquests llocs si no ho netegessin, per mi ja els poden deixar colgats de neu i lliure pels qui fem muntanya.

Però com tot a la vida, es pot triar. Siau!

Monday 9 april 2007 - 21:41
jo tambe la vaig fer.. i no amb semblaba malament pagar per q pensaba q era per mantenirla be equipada, ademes es maca.Aixo si amb sembla un timazo lo de la obligacio del alquiler del material!..llavors jo la vaig fer amb el meu.
Monday 9 april 2007 - 21:50
oi dixit: "Haran noto certa crispació cada vegada que parles..."  No m´ho crec. Si que em crec que notis crispació algunes vegades que parlo. Això de la crispació es degut a que de vegades estic dels nervis i d´altres a que, segurament,  faig servir expressions "desafortunades" com diria un polític, pero mai amb l´intenció de picar.

Apart d´això, entenc que  hi hagi gent  no dispossada a pagar per uns serveis. Per desgràcia per a mí el camp es molt ample però de ferrates no n´hi tantes com per deixar una que em cau relativament  "aprop".  I no puc fer més que recomanar-la ja que era molt maca de fer.
Les coses importants no es paguen amb diners...però sí el menjar, la llum i el pis. I si fent una ferrata m´ho passo bé, potser també es important per a mí. Només arribar-hi ja em costa diners, així que no crec que hi hagi per tant.
 Ahir vaig pagar 22´5€ per fer 3 hores entre uns pacours i una ferrata i una tirolina a Prats de Mollo (França). Excessiu? potser però ningu m´obligava i les instal·lacions eren seves. Això sí, 19€ per la ferrata de Llo, pican fort.... 

Monday 9 april 2007 - 22:06

Haran, tens rao, es una activitat muntada i preparada des del principi d´aquesta forma, amb una guixeta i una serie de requisits. talment com is fos una pista d´ esqui, o un teleferic (per dir dues activitats a la muntanya de pagament).

Pero per alguns (romantics?) no deixa de ser trist. No ho critico, pero tampoc t´ho agafis aixi. Ningu ha dit res en contra de mala manera, nomes han opinat.

Lo de lloguer de material obligatori, suposo que es una manera mes de treure diners d´aquest negoci. Per que el que si estarem tots d´ acord, es que l´han feta per fer negoci, no? Cosa que tampoc es criticable, es una opcio.

A mi, m´ es ben igual. Que facin el negoci que vulguin amb les activitats de muntanya. A mi no m´hi trobaras. I de la mateixa manera que tu desitjes una dotzena  o dues de ferrades d´ aquest tipus, jo desitjaria que no si fessin... i desitjaria que no s´ ampliessin les pistes d´ esqui, que no es construis con s´ esta fent ak pirineu, i que no existissin les empresses que fan baixar per la noguera 200 barques de rafting cada dia, que els refugis no fossin hotels...

Es clar que aixo es un tema dificil, i polemic, que si el desenvolupament de la zona, que si els de barcelona som uns pijus que volem veure "pessebres" mentre alli no tenen cap futur, que si blanc que si negre...

Son diferents maneres de veure les coses, i en principi totes son igual de bones. O no?

Salut

(no crec que sigui necessari obrir un debat, nomes es la meva opinio sobre el comentari de Haran, que respecto, pero que vec molt..... vehement?)

jander desde la tranquilitat (em faig gran)

Monday 9 april 2007 - 22:31
Ostres, m´has fet buscar vehement al diccionari...i sí, suposo que les meves aparicions son sovint vehements. I raó no et falta en tot el que dius. A mí també m´agradaria no trobar-me gent mentre vaig per la muntanya...pero va ser que no, com deien per la tele. Entre d´altres coses a la muntaya hi ha gent, per culpa dels que hi anem, oi?

Salu3.

Monday 9 april 2007 - 23:01

haran

jo no he dit res de no trobar-me gent a la muntanya...

bye bye

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies