L´altre dia vaig acompanyar a uns colegues a la Teresina. Feia gairebé tres anys que no la feia i vaig veure que han colocat petits esglaons a la zona de la xemeneia i en dos zones una mica abans d´aquesta. La meva opinió i de molts que la varem fer és que ha perdut totalment la magia. Modificar d´aquesta manera una ferrata mitica com es la Teresina ha estat un error des del meu punt de vista.
Sabeu el perquè d´aquestes modificacions?
Vagi bé!
Buff.... fa ja una anyets que van posar aquests esglaons... el pq no el se, soposo que en Picazo deuria tenir les seves raons per fer-ho. A la xemeneia final imagino que per seguretat ja que era força exposat... al descens de l´agulla.. nose... noera un rapel dificil.. pero be... ell es qui va fer i manté la ferrata i deuria pensar que es el millor.
Les modificacions les va fer el mateix creador de la ferrata (AGP). Després de molts comentaris al respecte per la gent que hi pujava es va decidir a fer-les. Uns esglaons els va posar per evitar que la gent es pengés del cable, cosa que feia tothom, i a dalt es veu que la paret ja relliscava massa, i va voler reduir la dificultat.
Que la màgia de la primera ferrada de Catalunya era agafar-se del cable i fer algun pas atlètic ja acabant, doncs potser sí que l´ha perduda. Jo no l´he repetida encara, així que sobre això no opinaré, però els comentaris que he sentit dels que sí que han estrenat la renovació són favorables, sobretot en dies després de ploure, tan freqüents últimament.
No, no em refereixo a les modificacions que es van fer antigament,sino es que ara han colocat a peu de xemeneia uns esglaons que fan la feina massa facil,per mi la han sobreequipat.Les antigues modificacions de la xemeneia estan be, pero aquestes ultimes shan passat.Intentare penjar unes fotos quan pugui.
Al 2003, quan la vaig fer per primer cop si que no hi havia res,
pero al 2006 ja estaven http://www.madteam.net/foro/piadas/3415-ferrata-teresina-3906.all
i fotos tb del 2007: http://tonimd.madteam.net/galerias/2007-02/2832-teresina-i-%22tres-en-raya%22/
no se si et refereixes a aquestes o ara han posat de noves....
Hauré fet la Teresina, una dotzena de vegades (la tinc al costat de casa) i he vist moltes vegades a gent no massa destra passar-les putes a la canal final... suposo que això i el augment brutal de practicants d´aquesta activitat es el que haurà portat al senyor Picazo a equipar aquest tram per fer-lo més fàcil.
Ara, la meva opinió es que la ferrada ha perdut la seva gracia, que en aquest cas, era l´exposició.
Espero que no facin lo mateix amb "el mejillon".
Si us fixeu a la zona de sota de la foto es veu un d´aquets esglaons(son 2) ,i aquest es el primer tram de la ximeneia .Aqui ,tal com estava no hi havia perill ningun en cas de caiguda ...unicament relliscava ,pero s´acabava pujant tibant de braços.
Jo només he fet la via amb les noves equipacions, i per mi son genials, normalitzen una mica la via com a ferrada clàssica, donant-li sobretot seguretat.
De totes maneres pels amants de les dificultats, sempre hi ha l´opció de no utilitzar els nous equipaments, la ferrada es impresionant igual doncs l´entorn es espectacular , meravellós, be, que no s´ha dit ja de la Teresina i Montserrat!
Per cert les grapes de la imatge no hi eren el 2006, aquest primer tram de la xemeneia es pujava per braços, deuen ser una reequipació recent.
ostres si... aquest no hi eren, la veritat es que si.. molt necesaris no eren...
Pues compañeros... sin querer estar en contra, ni crear polemicas sobre reequipaciones, purismo... ni cosas de estas, a mi me parece genial que haya puesto los escalones, habeis visto el arbol de la canal? no se si estara ya depie... pero hace unos años estava para caerse. la gente se agarra a el de mala manera... la gente que va a una ferrata lo que quiere es eso!! hierro. por eso se llama "ferrata" si quereis paredes limpias, os recomiendo que escaleis la via Stae, en la pared de santa cecilia, tambien equipada por el señor Antonio Garcia.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui