hola compañeros hace unos no demasiado tiempo me inicie en vias ferratas mi primera via fue las teresinas de montserrat, disfrute tanto que un mes mas tarde volvi al mismo lugar con unos compañeros distintos. quisiera que me dierais un poco de consejo sobre que vias existen en cataluña que sean de nivel similar sin necesidad de cuerda para rapelar ya que por el momento no dispongo de este material ni del conocimiento necesario para su uso, nobstante si alguien se ofrece a enseñarme aceptare encantado
un saludo i gracias de antemano
La majoria de ferrates no és necessària la corda, però jo et recomanaria que dominessis una mica la tècnica del rappel, ja que si mai tens un problema a mitja via, i has d´abandonar, ja em diràs com t´ho faràs si ni tan sols portes el material necessari per poder fer un rappel.
Nosaltres, quan anem a fer una ferrata, portem una corda de 8mm i de 30m que pessa poquet i et pot treure d´alguna situació compromesa, ja sigui per assegurar al segon en algun pas aïllat o com he dit abans per si hem d´abandonar, però està clar que cadascú valora el risc d´una manera particular, si és que es valora.
Les ferrates, donen la impressió de que no tenen perill i que són més fàcils que l´escalada, però avui mateix, al la ferrata de la portella, hi ha hagut un accident mortal (aprofito per donar el meu condol més sincer a la família), per tant s´ha de vigilar molt ja que un mal peu o un mal pas el pot donar qualsevol.
Salut i Muntanya A10.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui