Ei gent!
Plantejament: Aquesta Setmanan Santa, com molta gent, m´agradaria marxar a fer alguna cosa, però no se que fer, ni on anar, ni amb qui anar!
Pregunta: Algú em pot dir algun lloc? (Pre-Pirineus o Pirineus Catalans) i ( com més fàcil sigui el transport públic, millor )
Havia pensat de fer la Ruta dels Segadors, algú l´ha fet?
si alguna persona es vol animar per fer la sortida els dies festius ja que es troba en una mateixa situació...ja sap!
Que vagi bé!
Amb transport públic fàcil?
Bé, se m´ocorre una ruta molt guapa, i més en aquest temps que el paisatge comença a ser variat (verd avall, blanc més amunt).
Camí dels enginyers: va de Núria al Coma de Vaca.
Agafes la línia de tren Barcelona-Puigcerdà, baixant a Ribes. Allà agafes el cremallera fins a Queralbs (no fins a dalt a Núria). De l´estació segueixes la carretera amunt fins a agafar el camí de Núria (5min.), que està senyalitzat. En 2-3h. et plantes a Núria, per un camí realment preciós. Jo vaig dormir a l´alberg del Pic de l´àliga.
L´endemà agafes el camí dels enginyers (senyalitzat tb) que seguint la corba de nivell a 2000m. (no grans desnivells), et porta al coma de vaca en tb 2-3h. per uns paisatges espectaculars, ja que en alguns punts és molt aeri. Un cop a coma de vaca, pots dormir allà o baixar per les gorges del freser fins a Queralbs, on t´hi plantes en 2h. més, i tornes a agafar el cremallera i el tren.
Total, una ruta circular molt maca, on veus molts paisatges diferents i alguns panorames realment espectaculars.
Ara que hi penso, vaig penjar una galeria, et passo el link:
http://www.madteam.net/fotografia/galeria.php/583/
Klaix
Hola Mercè!
Com ja deus saber, amb transport públic quedas bastant limitada, pero bueno, així a primer cop d´ull, et recomenaria la vall que va de Porta cap a Campcardós. En aquesta vall tens un refu lliure que està en aceptables condicions i pots fer varies activitats des d´allí (Puigpedrós per la Portella Blanca, Peiraforca, etc.). Per arribar aquí cal que prendre el tren fins a la Tour de Carol (línia Vic-Puigcerdà) i a la Tour de Carol prendre el ferrocarril francès i baixar a la parada de Porta. Desprès has de caminar per la carretera 1,5 km (direcció Puigcerdà) i a mà detra ja veuras la que s´obra la vall (et recomano que miris mapa abans).
Una altra opció per la zona, es en comptes de baixar a Porta, baixes una mica més enllà, en la parada de l´Hospitalet-près-l´Andorre i des d´allà també tens moltes opcions de valls i muntanyes (si tens Vèrtex, mira´t una de fa un parell d´anys,Vèrtex Especial Alps d´Oberland, on hi ha un article d´aquesta zona).
Altra opció es tirar d´Alsina Graells fins al Túnel de Viella, fins Andorra o fins algún lloc del Pallars...opció força cara!
Jo per Setmana Santa em podria apanyar per tindre un parell de dies lliures per agafar el cotxe i anar a la muntanya (segurament el divendres i el dissabte), si t´interessa ja saps...m´ho dius i mirem a veure que es pot fer així interessant, al igual que si saps d´altra gent que es vulgues apuntar...any problem!!
Bueno, espero que et serveixi d´algo el meu rotllo patateru...
Fins aviat, salutacions.
David.
Ei gent, jo crec que la vall que va de Porta fins a campcardós no em sona malament!
Però a mi no m´importa marxa a fer el Montardo, però crec que ja algú l´ha fet no Pere?
Bé, no se!
Una abraçada
De les opcions que em exposat, les meves primeres opcions serien Amitges o Colomina, sobretot Amitges (depenent de com estigui l´accès de la carretera)...sino la vall Fosca fins a Colomina. I des d´Amitges fer el Bassiero o el Montsaliente..per exemple. Així podem anar una mica més descarregats de pes pq anem al refu i podem dormir i sopar allà.
Qui vulgui apuntar-se que deixi els seus contactes (mails o telèfons) al meu mail (cmgeologia@hotmail.com)
David.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui