t
Salut!! A la secció de rutes, apartat Excursionisme (sense polèmiques) hi ha inserida una bona descripció d´aquesta travessa. Jo la penso fer la primera quinzena d´agost, però començant-la a Fontalba, passant pel Puigmal. L´únic problema que pots tenir és l´horari del Tren Groc, ja que a vegades és un desgavell el tema de l´hora de passada per l´estació de Toés. Amb la web de la S.N.C.F. no m´acabo d´aclarir, per tant buscaré alguna solució, per no trobar-me amb sorpreses. Si tu hi vas abans i aconsegueixes un horari exacte, ja ho diràs. Un altra proposta la trobaràs a la web del Refugi Coma de Vaca, no és exactament el mateix, però et pot donar una idea. Hi ha un llibre de Nuet i Badia, que es diu Travesses per Núria (o alguna cosa així) que descriu la ruta en sentit contrari (crec que és la número 14). En fi, al fòrum segur que hi ha algú que et pot aportar més informació que aquesta, però, al menys, és un punt de partida. Per cert, el tram darrer de les gorges és una canya de cuidado. Salut. Xavier.
Jo la vaig fer el juliol passat. Ruta molt completa, ja que pots veure diferents paisatges. Recomano passar la nit a l´estany de les truites de Carançà, paratge bucòlic, amb vistes de tot el circ de Carançà, dominat per la cara nord del Pic de l´infern. Material recomanat: només vam trobar un nevero a l´estany blau, però era ridícul (uns 10x10 m) o sigui que no cal material d´alpinisme.
La vall de carançà és una vall preciosa, solitària, plena de racons preciosos. A mi personalment em va enamorar. A més, la remata el tram de les Gorges de Carançà, amb pasareles i ponts metàlics que van penjats per sobre el riu, i un camí que va excavat a la paret d´un precipici. Total, com diu el company amunt!, una canya de cuidado .
Sobre el tema del tren groc, en quant a horaris és un desgavell. Pots preguntar al refugi. Ah, per cert, compte, pq a l´estació de carançà li has de dir al tren que pari amb una senyal amb la mà, pq si no passa de llarg (i no ho posa enlloc a l´estació, bé, estació que correspon a un porxo estil parada d´autobús). Pels horaris pots preguntar al refugi de carançà.
Apa, no m´enrollo més pq a l´apartat de rutes hi ha la ruta molt ben explicada!
Klaix
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui