La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >Algu sap que fer!!

Montaña General

volver al indice del foro.

Tuesday 28 september 2004 - 18:33:07

Algu sap que fer!!

Hola, la meva xicota te un petit problema amb les seves botes de muntanya, quan se les posa, a la part de darrera se li aixeca la pell, en tan sols 1h-2h de caminar per pendent, algu sap alguna cosa al respecte ( a part de comprar unes botes noves)
apa gràcies

expandir todo contraer todo 13 Respuestas Última respuesta Wednesday 29 september 2004 - 21:00

Tuesday 28 september 2004 - 18:40
Ei Jiwel, mira, per començar uns bons mitjons, o bé dos mitjons per peu, un de gruixut i un de més prim. Després a les farmàcies venen una cosa que es diu Compeed, es una espècie de "gelatina" que es queda pegada a la pell i evita que es facin les ampolles. Et recomano que s´ho posi avans de començar a caminar.
Això és el que et puc dir, és el que jo faig i em funciona!!!
Salutacións i  encara no tiris les botes!

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 28 september 2004 - 18:45

Una de dos o les botes li van grans o no les porta prou apretades...

En primer lloc les botes de muntanya han d´ajustar-se al peu, que no vol dir apretar.
En segon lloc cal apretar-les i probar de caminar, per notar si es mouen o no.
En tercer lloc cal buscar uns mitjons adequats, que son tant importants com les botes. Si la bota li va gran pot probar uns mitjons mes gruixuts...

Tuesday 28 september 2004 - 21:20
A part de tot el que ja t´han dit

podeu probar amb Compeed fa merabellas si t´ho poses a la més minima que t´ho notis sobretot al principi mentres les botes s´adapten al peu!!!
però no és una solució definitiva si la bota no es la que toca!!!!
PD mirat el dels mitjons com ja t´han dit que tb influeix molt!!!

Wednesday 29 september 2004 - 09:08
Hola Jiwel

Em sembla que el problema de les botes el tenim molts. Jo pateixo moltíssim dels peus, amb botes de muntanya o amb sabates de carrer, tant hi fa. I em sembla que a hores d´ara he provat ja de tot. Les botes, si li venen grans o petites o sabrà pq, sobretot en baixades el més probable és que el peu li piqui la puntera i acabarà amb sangtraïts als dits. A mi només em funciona el més senzill, posar un esparadrap de tela just abans de calçar-me la bota. Ni compeed, ni mitjons bons, ni altres sol.lucions...de tota manera, algunes vegades, especialment quan porto crampons, no puc evitar alguna pelada de talons, però ni de bon tros les llagues que em sortien al pricipi. D´altra banda, amb el temps el taló es va enfortint i a més una s´acostuma a caminar en companyia de les llagues.
Salutacions i sort.

Wednesday 29 september 2004 - 09:19

A mi, el que m´ha funcionat és posar-me abans de les botes, ficar-hi unes tiretes que me les tallo a mida jo mateix, unes tormelleres ajustadas al meu peu amb el taló cubert (sense ´finestres´), uns mitjons fins transpirables de fibra, uns mitjons de muntanya. Pot semblar excessiu, però des que ho faig, mai més he tingut problemes amb els peus.
Salutacions.

Wednesday 29 september 2004 - 10:55
simptoma: talo repelat i rapid

diagnostic possible: les botes li van grans. el talo te massa moviment  amunt i avall i el roçament acava per fer una ampolla i despres una llaga.

solucions possibles (sense cambiarse de botes)

Hi ha l´ extranya teoria de que les botes de muntanya han de ser mes grans que les sabates normals, que necesites un numero mes.. xorrades aixi. NOOOOOO les botes tenen que anar-te be. Es cert que quant camines, els  peus s´ inflen i la bota queda mes estreta que quant la probes, pero el peu NO CREIX, amb el scordons tens que poder regular aquesta inflor de peus.

Ademes, aixo de portar mes d´un mitjo acostuma a ser un problema. Molt mes risc d´ arrugues i posteriors llagues. Tindria que ser una solucio "temporal" o d´ emergencia

Ara anem a les possibles solucions... unes plantilles podrien ser la solucio. Te que notar que el peu quant es corda la bota queda subjecte en tota la seva extensio. Amb una plantilla pots guanyar fins i tot 1/2 numero de peu, i ademes al pujar el peu amunt, si la bota et va gran ajuda molt a poder collar-la be.

Els compeeds esparadraps i els consells dels companys van molt be, pero tindrien que ser mes solucions d´ emergencia que no cada cop que vulgui sortir...

crec jo

Wednesday 29 september 2004 - 11:08

Hola Jander is back...again!!

No sempre que algú té problemes de rossament amb les botes és pq les botes vagin grans...(ostres...com és que ara no puc veure el teu missatge???? tornem als inicis del forum quan la tecnologia punta del veras encara no funcionava? )...en fins...a veure si recordo el que havies escrit.....potser siguin sol.lucions de fortuna el tema esparadraps, compeeds, peles de platan com una vegada va suggerir el Pekas (em sembla que era ell...pq per coses rares......) en definitiva, he canviat de botes, he provat mitjons nous, he evitat sempre doble mitjó, cordar bé les botes, reajustar-le de tant en quant a mitja ascensió, canvi de mitjons en alguna parada, etc, etc,etc....i segueixo dient que l´únic que em funciona i sense el 100% d´efectivitat ( i que no té pq anar bé a tothom, és clar) és la prevenció amb esparadrap...pq si no com a mètode definitiu només em queda un implant de peus nous....o dedicar-me a altre cosa ....
salutacions

Wednesday 29 september 2004 - 13:56
que si que si qu etens rao...

pero l´ ecuacio botes noves + poca experiencia... es facil que li vagin una mica grans, que ho comprobi. la mania de comprar un numero mes i de posarse mitjons de llana super gruixuts de la iaia... esta molt extesa.

ja he posat que totes les solucions son valides, pero primer que s´ asseguri que es la talla adecuada. les botes i el peu tenen que ser com una sola peça, amb el minim de moviments del peu dins de la bota... i llavors s´ eviten moltes molesties ( com tu molt be saps)

una altra cosa es quant tens els peus delicats.. tu has probat i probat i al final has trobat la solucio.

encara que jo crec que els teus peus de princesa no mereixen el tracte que els hi dones.... (jejeje)

Wednesday 29 september 2004 - 14:03
 UFF que m´estic pensant si contestar-te.......
jander is in danger of.......
una mossa...princesa de casa seva!!

Wednesday 29 september 2004 - 15:22

ara en serio, l´ esparadrap es la gran arma quant algu te problemes, o quant  preveiem una super matxacada tipus raid, matagalls - montserrat... etc

pero s´ ha de probar i probar i probar...

i fer "callo" a base de patir una mica i sortir tot el possible

jander delicao de los pieses

Wednesday 29 september 2004 - 15:56
doncs sort que t´has posat seriós que ja estava traient les pintures de guerra!!
si...sovint l´opció és :callo i aguanto, que total si estic aquí és perquè vull, ningú m´hi ha obligat...però això no li puc pas aconsellar a ningú!! i a  vegades es passa realment malament...penso que en muntanya el mal de peus és un dels pitjors enemics. De tota manera també l´umbral del dolor va canviant i un s´acostuma a ell
Salutacions

Wednesday 29 september 2004 - 16:52

Uixx que sento: Fer callo a base de patir... Acostumar-se a patir...
Si es tan fàcil com comprar-se unes.... Vinga mil punts al que o endevini...

Si, si unes Bestard Evolution K...

Espero que el Pit no entengui aquest correu, sinó hem mata !

Wednesday 29 september 2004 - 21:00
Hola Jiwel: Jo vaig estar a punt de comprarme unes botes noves ja que les boreal mali que tinc hem destrosaben els talons a tope. Peró un dia tot passejant pel decatlon la la la, vaig trobar uns mitjons que eren dobles l´un dins del altre i cosit pel que seria la entrada o sigui que se els hi pot donar la volta com un sac de dormir, i et puc jurar que encara que son cars son fantastics, no he tornat a patir més!!!!. Jo crec que també els trobaras a més tendes de material de muntanya. Adeu!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies