Per tancar el tema:
Comentant la jugada amb els companys de feina us puc dir:
1. Barcelona ciutat és un món apart, estan més acomodats i fan servir massa sovint la màxima "ya lo arreglará otro".
2. Osona = tot i que trobo exagerat el comentari de "he comprovat centenars de vegades..." sí que m'han dit que és una comarca molt desasistida i és mooooolt probable que hi hagi molt de retard. A més, dençà la famosa crisi ja no hi ha suplències, és a dir, si hi han baixes no es cobreixen. Tenint en compte que molts carters fan rutes diàries en moto de més de 30 Km, si has de cobrir la part del company de baixa...
ricard: "els normals, els funcionaris" = cliché antic. Actualment els funcionaris no arriben al 35% de la plantilla . Per exemple, al meu poble, de 7 només hi ha un funcionari. La majoria som laborals fixos, que vol dir que amb 4 euros d'indemnització pots anar a l'altre gran empresa, l'atur. Això vol dir que la gent s'implica més del que us penseu i és qui tira endevant el servei.
Correus Espanya és dels millors del món, ho ratifico. UK és per darrera, Canadà va eliminar el servei fa poc per no "rentable" si mal no recordo. Jo porto cartes de França a casa en dos dies i tinc un client que rep sovint d'Alaska i li porto en set dies gairebé sempre, sent correu ordinari, no urgent. França i Alemanya segurament son millors... i més cars. Les cartes ordinàries son absolutament deficitàries però és un dret rebre-les on sigui del territori.
I acabo: tan al meu poble com a altres de la comarca en que he treballat (Vallès Oriental), quan marxem a casa no queda absolutament res per repartir. Un altre tema com ja he dit son zones rurals certament abandonades i la capital: ahí comen a parte. Per posar un exemple que ens toca d'aprop als muntanyencs: si no vaig errat a tota la Vall de Benasque hi ha una sola petita oficina
certament és difícil que hi hagi un servei ràpid i més a partir de la setmana vinent
En fi, que cadascú pensi el que vulgui que ja som grandets, només he fet el primer comentari perquè em sembla MOLT injust tractar directament d'inútils a un col.lectiu de més de 50.000 persones.
Salut